Vraag

Arc koppelen met 1 Play 5 niet mogelijk?

  • 1 November 2020
  • 3 reacties
  • 1319 Bekeken

Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van de Arc. Fantastisch apparaat! Zowel qua design (al is ie best fors) als geluid! 

Ik had al een Play:5 (gen 2) en ik dacht deze wel even te koppelen met de Arc. 

Dit lijkt niet mogelijk... Of ik doe iets verkeerd? De Arc staat in de app in de woonkamer en de Play:5 in woonkamer 2 🤔


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Koppelen doe bij Sonos voor surround. Daarvoor heb je twee surroundspeakers nodig. Dat kunnen Play 5's zijn, maar dan heb je er dus één te weinig. Je kunt de Arc en de Play 5 wel groeperen (zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL), waarbij je als de Arc TV-geluid weergeeft wellicht last zult hebben van de 70ms vertraging die Sonos nodig heeft voor groeperen - de Play 5 loopt dan iets achter. Bij muziekweergave (Spotify ect.) telt dit niet.

Dankjewel voor de snelle reactie! Het is gelukt 👍🏼

Inderdaad een kleine vertraging op de 5. Als ik die iets zachter zet is het nauwelijks hinderlijk.

Als ik tijdens tv kijken het volume van de Arc met de afstandsbediening van de tv regel gaat de play:5 niet mee, terwijl als ik het volume regel met de app, dan gaat wel alles synchroon omhoog of omlaag 🤔

 

Badge

Hi,

Ik heb dus hetzelfde probleem. Met spotify op Sonos doet de play:5 wel mee met de arc, maar op tv niet. Arc staat op woonkamer 2 en play :5 op woonkamer

Als ik naar “systeem” ga kan ik niet op “groepen” klikken. Hij geeft dan aan” Deze functie is beschikbaar op systemen met drie of meerdere kamers. Wat moet ik doen nu?