Beantwoord

arc geluid valt weg

  • 25 December 2023
  • 9 reacties
  • 276 Bekeken

Badge

Sind een paar dagen een arc.

top geluid alleen valt het geluid geregeld weg.

ik heb een samsung 55inch deze via de arc HDMI uitgang is gekoppeld met de sonos arc. De sonos arc heeft een vaste internet kabel ( wifi staat uit ) zowel tv als het sonos systeem zijn geüpdated.

Als ik films stream via de Chrome kast is geluid al meerdere keren weg gevallen. 

ook als ik muziek stream via spotify ( tv uit ) stop het geluid er vaak mee.

Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 December 2023, 11:11

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

Rest van je configuratie beschrijf je niet, een paar suggesties: zet de wifi van de Arc weer aan. Is sowieso nodig. Met het streamen via chromecast heb ik geen ervaring, valt geluid ook weg bij muziek afspelen via Sonos app? 

Badge

Ik zal de wifi weer aanzetten. 
Wat is de reden dat dit nodig is? in de app kun je deze uitzetten als je een vaste kabel hebt?

de rest van de configuratie is dat ik hem bij eerste keer aansluiten conform de app heb ingesteld. Alles werkte binnen 2min. 
bij inschakelen tv schakelt sonos om van bijv radio naar tv. Ook de afstandsbediening van de tv is nu voor volume te gebruiken.

Het is nog niet helemaal duidelijk wanneer en bij welke applicatie de geluidsfout voorkomt. Ik heb Spotify ingesteld staan in de app. De fout komt hier op zelfde manier voor als dat ik direct vanuit spotify stream.

Bij het wegvallen van muziek via Spotify moet je hem zelf weer starten voor je weer geluid hoort. Gisteren tijdens home alone dan komt het geluid zelf weer terug naar x sec. Lamp voor de de arc veranderd dan van wit naar groen.

 

Reputatie 7

Wifi aan is alleen nodig als je surrounds en een Sub zou hebben: de term “wifi” is wat onduidelijk, maar als je die uitzet gaat ook de dedicated 5Ghz verbinding met de surrounds en de Sub uit. Als je die niet hebt, kan wifi uit als de Arc bekabeld is aangesloten.

Je zou eens een diagnose kunnen maken als het probleem zich voordoet en dan kunnen bellen met Sonos.

Badge

Dus de wifi moet aan.

Ik heb een sub besteld omdat ik de bas toon uit de arc toch wat tekort vind schieten in mijn woonkamer.

ik zal een bijhouden bij welke applicatie en wanneer het geluid uitvalt.

kan ik de arc compleet opnieuw instellen, en heeft dit nut?

zo ja, hoe doe ik dit het beste?

 

Reputatie 7

Opnieuw instellen heeft meestal geen effect. Ik zou dat pas doen als Sonos zegt dat het moet.

Badge

De wifi staat nu aan. Maar ook dit maakt geen verschil. Ik heb vanuit de sonos app een radio zender aangezet. Maar deze valt al naar 5 min uit. Vervolgens zegt de sonos app dat ik geen muziek geselecteerd heb. 

als iemand nog tips heeft hoor ik het graag? Ik heb het systeem nu 3 dagen.

anders neem ik in de loop van deze week contact met sonos op.

Badge

Toch nog een kleine update.

zojuist is de arc uitgevallen met een klap. Ik was topgun maverick aan streamen. Geluid vanuit tv schakelde weer in. Heb de HDMI (arc) uit de tv gehaald. 

Reputatie 7

Niet meteen een diagnose gemaakt? Toch maar eens bellen met Sonos morgen?

Badge

Heb een diagnose verstuurd via ondersteuning - diagnose verzenden. Morgen ga ik bellen met sonos

Reageer