Beantwoord

arc geeft ineens geen geluid via tv

  • 3 September 2023
  • 4 reacties
  • 732 Bekeken

I Als ik alleen  tv aanzet komt  geen geluid meer via sonos Arc.tv geluid doet her wel zonder aangesloten Arc.Als ik eerst radio luister via Arc en 2 stuks ikea luidsprekers en zet dan tv aan maakt Arc wel verbinding met tv .Arc zegt wel dat hij verbonden is ..alles gereset en ook andere hdmi kabels gebruikt.zonder resultaat. 2 jaar nooit geen probleem gehad .Heb tv ontvanger van kpn .

icon

Beste antwoord door Dari W 4 September 2023, 13:42

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Samsung TV?

 

Ja samsung tv ..Al 3 jaar en nooit problemen gehad tot aan vandaag 

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Eduard1955 

Welkom op de Sonos community!

Er lijkt iets mis te gaan binnen Samsung TVs die dit probleem doet veroorzaken, dit heeft te maken met het audio formaat “ dolby digital plus”. Door een update o.i.d. lijkt de TV het formaat hier automatisch opgezet te hebben. Dit is voor de beam gen 1 helemaal niet supported en voor de Arc en beam gen 2 lijkt het nu niet goed te werken met verscheidene TV services/ applicaties. Ik heb geen concrete informatie over wat er precies misgaat, wij hebben op dit moment alleen een tijdelijke oplossing:

Je kan het probleem oplossen door in de Samsung TV je audio output te wijzigen naar ofwel Dolby Digital (zonder toevoeging) ofwel PCM. Dan zou de soundbar gewoon prima moeten werken. Dit kan door in de Tv instellingen te navigeren naar geluisinstellingen > experinstellingen > audio output formaat.

Heb de Samsung tv geluidsuitcvoer op pcm gezet en alles werkt weer 😁