Vraag

ARC aansluiten op een analoge uitgang

  • 27 October 2020
  • 3 reacties
  • 237 Bekeken

Goedmorgen,

Ik ben van plan een SONOS ARC, SUB en 2 One SL`s te kopen. Tijdens mijn zoektocht kom ik erachter dat je een E-ARC aansluiting of een optische aansluiting nodig hebt en daar ligt ook mijn probleem. Ik heb nog een oude plasma TV uit 2006, een Pioneer met media receiver PDP-r06XE  waar alleen een analoge audio uitgang op zit. M.i. kan ik daar hooguit stereo geluid uit krijgen? Ik vind wel converters die van analoog naar digitaal/HDMI gaan, maar geeft dat goed geluid? Ben ik gedoemd ook naast het SONOS set ook nog een nieuwe TV te kopen waar een HDMI ARC aansluiting op zit? Ik ben al bij PlatteTV`s geweest maar degene die daar stond had er niet veel kaas van gegeten helaas…..

Alvast bedankt voor de antwoorden.

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hoi @Marco O ,

Ik zou als ik jou was, er  eerst op uit gaan om een goede tv te kopen.
Eentje die Atmos en Dolby ondersteund.
Die al dit geweld te weten SONOS ARC, SUB en 2 One SL`s (goede keuze overigens) aankan.
Het zou jammer zijn als je de geweldige Atmos Surround beleving niet kunt ervaren.

Jammer dat Platte tv je niet verder kon helpen.
Bij mij hebben ze tot nu toe alles op Sonos en tv gebied geleverd. en geïnstalleerd 
Misschien eens contact op nemen met het filiaal in Eindhoven, ik ben daar uitstekend geholpen.

Wens je veel succes in je onderneming om het een en ander rond te krijgen naar jou wensen.
 

Ik ga van de week langs Hifi Klubben hier in Utrecht en vandaag langs de mediamarkt.  Eens horen of zij mij wijzen kunnen maken. 

Mvg Marco 

Reputatie 6
Badge +3

Ja er is minimaal een optische aansluiting nodig. Bij de zoektocht naar een nieuwe TV zou ik er een met eARC nemen. Dan krijg je als het goed is nooit problemen met vertraagd geluid; eARC heeft automatische lip sync.