Beantwoord

Afstandsbediening Samsung TV niet te koppelen met playbar

  • 27 March 2018
  • 14 reacties
  • 15535 Bekeken

TV: Samsung smart TV SAMUE50MU6100
NIet te koppelen met playbar zodoende ik steeds geluid van TV dien te regelen met bediening Sonos of op playbar zelf.
icon

Beste antwoord door Tim S 27 March 2018, 09:58

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Wat voor afstand's bediening heeft deze TV?
Een Samsung One remote?
Als de bediening infrarood uitzend dan kan Sonos deze inleren.
Als het geen infrarood kan uitzenden, dan zal deze bediening niet met Sonos kunnen samenwerken.
Idd de samsung one remote. Ik volg je link en tracht deze te configureren. To be continued
Gelukt!!!!🆒
Dank voor je hulp
Ik heb hetzelfde probleem, maar als ik op de link in bovenstaande reactie klik krijg ik een foutmelding. Tim S., zou je mij de informatie kunnen sturen?
Reputatie 3
Badge +2
Hier dan een werkende link:
https://support.sonos.com/s/article/3444?language=en_US
Ik heb deze ook succesvol gebruikt voor de samsung mu7000 series.
Top, dankje!
Reputatie 7
Badge +2
En de Nederlandse variant.: https://support.sonos.com/s/article/3444?language=nl_NL
Zal het tevens boven in aanpassen.

Heren

ik heb mijn Sonos geïnstalleerd. Optisch reageerde nu ook met + - maar de Sonos gaat niet harder en zachter.

heeft iemand nog meer ideeën? 
ik heb een Samsung frame tv en in het begin wilde het wel maar later was het in 1 keer weg en ik kan nu niet meer de Sonos bedienen.

Reputatie 7
Badge +2

Heren

ik heb mijn Sonos geïnstalleerd. Optisch reageerde nu ook met + - maar de Sonos gaat niet harder en zachter.

heeft iemand nog meer ideeën? 
ik heb een Samsung frame tv en in het begin wilde het wel maar later was het in 1 keer weg en ik kan nu niet meer de Sonos bedienen.

Heb je de Sonos via de volgende stappen het infrarood signaal laten inleren?

Ik heb hetzelfde probleem sinds 2 weken. Ik heb onderstaande afstandsbediening voor mijn Samsung Qled tv. Eerder geen problemen gehad. Optisch geinstallateerd en infrarood etc. Hij reageert wel optisch plus en min volume op scherm maar geluid gaat niet zachter.

Alleen met Sonos app op telefoon nu harder en zachter te zetten wat niet wenselijk is.

 

Calvas Nieuwe Originele Zilver Afstandsbediening BN59-01300J voor Samsung Smart Voice TV Afstandsbediening

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem sinds 2 weken. Ik heb onderstaande afstandsbediening voor mijn Samsung Qled tv. Eerder geen problemen gehad. Optisch geinstallateerd en infrarood etc. Hij reageert wel optisch plus en min volume op scherm maar geluid gaat niet zachter.

Alleen met Sonos app op telefoon nu harder en zachter te zetten wat niet wenselijk is.

 

Calvas Nieuwe Originele Zilver Afstandsbediening BN59-01300J voor Samsung Smart Voice TV Afstandsbediening

Heb je de stappen doorlopen zoals deze staan op https://support.sonos.com/s/article/3444?language=nl_NL ?

Belangrijk hierin is dat de Samsung Connect box met de IR-zender in het zicht van de Playbar, Playbase, of Beam staat.

Reputatie 2

Ik heb die stappen ook doorlopen.  Wat bedoel je met Samsung Connect box met de IR-zender in het zicht van de Playbar, Playbase, of Beam staat?  Mijn Beam staat boven op de kast en de Samsung Connext Box er juist onder in het schap.  Of moeten die elkaar kunnen zien?

Reputatie 7

@MaikelVanroelen Een Playbar, zoals de oorspronkelijke vragensteller heeft, kan enkel via infrarood worden bediend. De Samsung Connect Box kan signalen die hij via bluetooth van de smart remote ontvangt omzetten naar infrarood en zo andere apparaten bedienen - zo bedien ik mijn KPN-kastje met de smart remote. Voor infrarood moet de Connect box het te bedienen apparaat wel kunnen “zien”, bij bluetooth hoeft dat niet. Als de Connect box in een kastje staat en de soundbar er boven op, dan wordt dat moeilijk…...

Jij zou echter niet tegen dit probleem aan hoeven lopen. Je hebt een Beam, die via HDMI-CEC (Anynet+, zoals Samsung het noemt) door de TV te bedienen is. De TV ontvangt de opdracht van de smart remote en geeft deze door aan de Beam. Jij zou dus geen problemen met infrarood hoeven hebben.

Ik heb hetzelfde probleem. Eerst werkte het goed en sinds gisteren ineens niet meer. Stap 3 vd link kan ik niet uitvoeren. Ik kan allerlei producten toevoegen maar geen Sonos.. iemand een idee hoe dat op te lossen.