Vraag

Afstandsbediening Philips tv

  • 10 February 2016
  • 5 reacties
  • 3909 Bekeken

Wij hebben een Nieuwe philips tv gekocht, maar Sonos herkend de afstandsbediening niet.

Wat moeten we doen zodat we Sonos met de Philips afstandsbediening kunnen gebruiken.

Roland

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Wij hebben een Nieuwe philips tv gekocht, maar Sonos herkend de afstandsbediening niet.

Wat moeten we doen zodat we Sonos met de Philips afstandsbediening kunnen gebruiken.

Roland


Het kan zijn dat de afstandsbediening beschikt over RF ipv IR. De PLAYBAR ondersteund alleen afstandsbedieningen die beschikken over IR (infrarood). Heb je voor mij het model nummer van de TV, dan kan ik de specificaties even opzoeken.
Reputatie 2
Hier hetzelfde probleem: ik heb een Philips 55PUS8601/12 gekocht en de bijgeleverde Philips afstandsbediening kan niet gekoppeld worden met de playbar. Althans het lukt mij niet.
Iemand een oplossing?
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb begrepen dat afstandsbedieningen die 'dubbelzijdig' te gebruiken zijn, dus met een toetsenbord aan één kant, in de regel niet over IR (infrarood) beschikken maar over RF (radiofrequency).
Bij IR moet er namelijk 'gericht' worden en dat is niet mogelijk als de toetsenbordzijde wordt gebruikt. De afstandsbediening wordt dan immers een kwartslag gedraaid.
Ik ben bang dat er dus in dit geval geen oplossing is met de bestaande afstandbediening. 😞 Een oplossing is een universele afstandbediening, bijvoorbeeld de Logitech Harmony 900. Helaas heb je dan géén toetsenbord.
Succes ermee! 😃
Reputatie 2
Jammer dat Sonos geen RF implementeert in hun systeem, dat is namelijk erg simpel.
Ik gebruik een Logitech Harmony 650. Werkt prima met alles zoals Philips TV, Settopbox en de Playbar. De playbar kun je zelfs los als 1 van de apparaten toevoegen zodat deze alleen het geluid aanstuurt (volume up, down en mute).