Beantwoord

Afstandsbediening KPN koppelen met Sonos Beam (Gen2) werkt niet

  • 17 November 2023
  • 5 reacties
  • 245 Bekeken

Beste forumleden. Na verschillende fora te hebben gelezen kom ik er nog steeds niet uit. Ik probeer de KPN afstandsbediening (behorende bij de Arris VIP5202) via de Sonos App te koppelen met mijn onlangs aangeschafte Sonos Beam (Gen2), maar hij blijft maar aangeven dat er al een afstandsbediening geïnstalleerd is (wat ook klopt want dat is de afstandsbediening behorende bij mijn LG tv (met HDM-eARC aansluiting).
Als ik kies voor de optie ‘Nog een afstandsbediening installeren’ om hiermee de KPN afstandsbediening te koppelen, blijft de app maar aangeven ‘We hebben geen signaal van de afstandsbediening van je tv gedetecteerd. Richt hem recht op de Beam wanneer je op de knop drukt’.
Maar goed, dit blijft ‘ie maar aangeven wat ik verder ook probeer. Vervelende is nu dat ik dus wel gewoon tv kan kijken met de KPN afstandsbediening (geluid van de Beam gaat daarbij vanzelf aan, dus dat gaat verder goed), maar ik kan het geluid (van de Beam) niet met de KPN afstandsbediening harder of zachter zetten, alleen met de afstandsbediening van de LG tv. Dit is best onhandig. Iemand nog een ander idee misschien?

icon

Beste antwoord door RKlaassen 17 November 2023, 11:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je koppelt de afstandsbediening van Kpn alleen met je tv, het geluid gaat dan met de plus en min toetsen van je kon afstandbediening.

@Ronald22 Dank voor je snelle reactie! Inmiddels heb ik het uiteindelijk toch voor elkaar kunnen krijgen. Ben eigenlijk een beetje kwijt wat ik nu precies in welke volgorde heb gedaan, maar na de Beam van de stroom te hebben gehad en het resetten van KPN afstandsbediening (wat blijkbaar ook kan) + reset van de Sonos-app (via App-voorkeuren), heb ik (via de Sonos app) nog een keer geprobeerd om de KPN afstandsbediening te koppelen en toen lukte dit deze keer wel.
Hopelijk is dit voor anderen met hetzelfde probleem ook een oplossing die werkt.

Reputatie 7

Ik begrijp niet dat je de afstandsbediening denkt te moeten koppelen. De Beam wordt immers via HDMI-CEC door de TV bediend. Die eventueel weer door de afstandsbediening van KPN wordt aangestuurd, ook weer via CEC.

@106rallye Dank voor je reactie. Zoals ik in mijn eerste post aangaf, vond ik het dus erg onhandig dat ik het geluid (van de Beam) niet met de KPN afstandsbediening harder of zachter kon zetten, alleen met de afstandsbediening van de LG tv als ik tv aan het kijken was. Hierdoor had ik dus steeds 2 afstandsbedieningen nodig, 1 (kpn ab) om tv zenders te bekijken en 1 (LG ab) om het geluid (via de Beam) harder of zachter te kunnen zetten. Ook reageerde de Beam niet op de kpn ab volume knoppen als ik alleen radio via de Beam luister.
Nu ik dus de kpn ab goed heb kunnen koppelen, kan ik dit nu allemaal via (alleen) de kpn ab regelen. Dus ja, ik denk dat ik daarom de afstandsbediening heb moeten koppelen om dit voor elkaar te krijgen (op een andere manier was me dit niet gelukt denk ik). 😊

Reputatie 7

Wat ik zeg is dat dat ook anders had gekund - maar voor  jou is het nu goed.