Advies voor opstelling hoekbank.

  • 20 April 2021
  • 5 reacties
  • 281 Bekeken

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar advies voor mijn sonos surround opstelling. Ik ben in bezit van een Beam die voor mijn TV ligt en twee One's die op het standaard van Vogels staan. Momenteel staan deze naast de bank maar van de week komt met een hoekbank plaatsen en ben benieuwd hoe ik de opstelling dan kwijt moet. Ik heb een foto bijgeplaatst zodat jullie kunnen zien hoe wilde gaan doen. Je kunt goed zien dat de ones nu niet meer in dezelfde verhoudingen staan en ben ik bang dat ik het sorround ga verliezen omdat het ene geluid van opzij komt en het andere van voren (naast de beam). 

 


5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Persoonlijk zou ik voor de zijkanten gaan. Het zal altijd een compromis zijn, maar hoeveel opstellingen zijn echt optimaal.

Uiteraard kan je ook eea ook zelf uittesten om te zien wat het meest bevalt. Wel adviseer ik trueplay uit te voeten na iedere verplaatsing. Eventueel een iPhone/iPad lenen indien je deze zelf niet hebt. Trueplay zal de meest ideale verdeling maken.

Hi Erooij

Welke hoeken adviseer jij dan? Ik merk dat een 5.1 enorm irritant kan zijn omdat ik links meer geluid hoor.

Reputatie 7
Badge +3

Dat ligt aan je meest gebruikte zitplaats. Bij deze opstelling zal je altijd naar het beste compromis moeten zoeken.

Diegene die rechts zit zal de rechter speaker waarschijnlijk meer horen. Overigens ervaar ikzelf bij films een enorm goede scheiding van geluid ik zit ook een stuk dichter bij de linker speaker.

Heb je wel ook TruePlay kunnen uitvoeren?

Ja, ik kwam er achter dat mijn tv ook niet goed ingesteld stond. Stond nog op stereo, dit aangepast en het was niet te doen hoe irritant omdat de ene speaker van rechtsvoor op de tv gericht staat en de ander van links achter. Nu de speaker die dichtst bij de Beam stond verder de hoek ingezet en het 5.1 klinkt u al beter! 

Reputatie 7
Badge +3

Trueplay ook opnieuw uitgevoerd? Kan een wereld van verschil zijn.

Je zult denk ik echt opzoek moeten gaan naar de beste opstelling en dan telkens opnieuw trueplay uitvoeren. Het is echt een lastige opstelling. 
Heb je de one’s wel naar de luisterpositie gericht?

Reageer