Beantwoord

Achterspeakers instellen voor stereogeluid

  • 19 May 2023
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Hallo,

Recentelijk hebben wij een Sonos Arc, Sub 3 & twee Era 300s gekocht. Ze werken prima en doen wat je verwacht. Ze zijn momenteel ingesteld als een 5.1 set.

Echter is mijn vader wat slechthorend, en dat is vooral s’avonds bij het kijken van films een probleem. Het geluid moet dan wat zachter ivm slapende mensen. Hij zit vlakbij één van de achterspeakers, en het geluid wat dan vanaf de Arc/Sub komt is net niet hard genoeg voor hem om bijvoorbeeld gesproken dialoog te verstaan.

Zodoende is mijn vraag, is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de achterspeakers hetzelfde geluid produceren als de Arc, en dus niet functioneren als surround achterspeakers? Alles wat ik eigenlijk online vinden kan is de TV terugzetten naar stereo-output, maar dat schijnt dan de achterspeakers als het ware uit te zetten, wat niet is waar ik naar op zoek ben.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Erooij 19 May 2023, 08:52

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is niet mogelijk zonder de achterspeakers steeds “te ontkoppelen” en als stereo in te stellen. Dit moet je dus echt niet willen, waarmee het antwoord dus is dat dat niet kan.

Deze vraag is al vele malen gesteld en we moeten er daarom vanuit gaan dat het ook technisch niet mogelijk is om op te lossen door Sonos.

Dit is niet mogelijk zonder de achterspeakers steeds “te ontkoppelen” en als stereo in te stellen. Dit moet je dus echt niet willen, waarmee het antwoord dus is dat dat niet kan.

Deze vraag is al vele malen gesteld en we moeten er daarom vanuit gaan dat het ook technisch niet mogelijk is om op te lossen door Sonos.

Ah, maar in principe is dat geen probleem. Als het op deze manier ingesteld kan worden zodat de achterspeakers meegaan in het stereo-geluid, hoeft het (vrees ik) ook niet meer terug naar 5.1. Bedankt voor je antwoord in ieder geval. 

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt de achterspeakers als stereo instellen, maar dan is het risico dat de achterspeakers een kleine vertraging oplopen aanwezig. Dit heeft te maken met hoe het tv geluid wordt verwerkt. Bij muziek afspelen zal er geen vertraging zijn, bij tv-geluid wel.

@Erooij Duidelijk verhaal, dank voor je hulp!

Reputatie 7

Je moet de achterspeakers dan “groeperen” met de soundbar.