Skip to main content
Beantwoord

achtergrond geluid wat lijkt op stereo

• November 9, 2025
  • 33 reacties
  • 304 Bekeken

Toon eerste bericht

33 Reacties

• Auteur
  • Junior
  • November 10, 2025

Ik denk dat het aardig overeenkomt met wat Jeroen hier omschrijft en hij heeft net als ik ook een Beam Gen2. Moet ik dan maar uit wanhoop een andere soundbar kopen?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 10, 2025

Het is een klein beetje onduidelijk wat je precies bedoelt, maar een duurdere soundbar gaat niets veranderen aan het "slechte" geluid van nl ziet. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 11, 2025

@Jolien-u1b  Ik zie nu trouwens ook dat je “nachtgeluid” Aan hebt staan. Dit filtert de lage tonen voor een deel weg. Ik zou deze zeker ook weer uitzetten. 

• Auteur
  • Junior
  • November 11, 2025

Ik heb nachtgeluid uitgezet en spraakversterking aan + ik heb de soundbar helemaal uit gezet en onkoppeld van de tv, stekkers eruit. Dit lijkt geholpen te hebben :D maar nu ben ik nog niet van mijn andere irritatie af dat ik niet meteen geluid heb nadat ik iets aanklik om te kijken, moet echt de knop volume omhoog doen op afstandsbediening wil ik geluid hebben terwijl in de volumeregeling de volume op 10 staat, functie e-ARC staat ook aan. Overigens vraagt mijn iPhone om voor de Sonos app de locatie altijd of alleen bij gebruik aan te zetten, kan ik die uit zetten of moet die aan voor betere werking?

106rallye
  • November 11, 2025

Je zegt: “maar nu ben ik nog niet van mijn andere irritatie af dat ik niet meteen geluid heb nadat ik iets aanklik om te kijken”. Is dat alleen bij NLZiet, of ook bij andere apps/zender?

Volgens mij heeft Sonos je locatie vooral bij de set up van een systeem nodig (iets met welke frequenties mogen worden gebruikt), dus als het je irriteert zou ik het eens een poosje zonder locatie of alleen bij gebruik van app instellen. werkt dat niet goed, dan toch maar de volledige toegang.

• Auteur
  • Junior
  • November 11, 2025

Dat is bij alle apps op mijn tv, ik heb het per app bekeken. NLZiet, Spotify, Videoland, Netflix en YouTube. 

106rallye
  • November 11, 2025

Hmm. Dat komt me niet bekend voor - ik heb ook een Samsung met eARC. Eens bellen met Sonos? Maak dan eerst een diagnose als het probleem zich voordoet.

• Auteur
  • Junior
  • Antwoord
  • November 11, 2025

Ik heb contact gehad met Sonos support via de chat, oplossing bleek dat de optie TV Autoplay in de Sonos app aan moet staan, en die stond uit bij mij.
Heel erg bedankt voor jullie hulp!