Beantwoord

Aansluiten op tv of streaming box ?

  • 5 October 2023
  • 9 reacties
  • 204 Bekeken

Beste lezers, kan ik de playbar het beste op streaming box aansluiten of op tv ?

Kijk via streaming box tv via de app iptv omdat ik in belgie woon en daar de nederlandse zenders mee kan bekijken

 

icon

Beste antwoord door Erooij 5 October 2023, 07:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer er verder niets op de tv aangesloten is dan zou beide kunnen. Basis is in principe dat een soundbar direct gekoppeld wordt aan de tv.

Vanwaar de vraag? Loop je tegen problemen aan?

Reputatie 7

Vraag is of je ook geluid van je TV naar de Playbar wilt, bijvoorbeeld omdat je de Netflix-app op je TV gebruikt. Als je geluid van jet TV wilt, moet ook de Playbar aan de TV worden aangesloten.

Nu zit hij aangesloten op nokia streaming box maar vind het geluid niet super als ik bv you tube open en muziek afspeel,maar als ik muziek afspeel via mijn sonos app is dat veel beter.

En gisteravond het geluid harder gezet en toen begon het geluid te happeren echt vreemd nooit gehad,dus ik dacht gelijk heb ik het misschien verkeerd aangesloten of zo…...tv gebruik ik alleen voor beeld dat is een philips tv trouwens.

Reputatie 7
Badge +3

Geluid van YouTube kan je niet vergelijken met audio vanuit de app. Heel andere manier van aansturing en naar mijn weten is YouTube nogsteeds stereo.

Wanneer je volledig tv en apps bekijkt via een streamingbox dan kan de soundbar daarop aangesloten worden. De vraag is wel wat voor kwaliteit deze box aan audio ontvangt via iptv en wat het kan uitsturen. 

Heb de app smarters player lite nu op tv staan en de soundbar via optical kabel naar tv, als ik in de app van sonos de volume harder zet zie ik bij alle zenders steeds stereo pcm staan ? 

Reputatie 7
Badge +3

Dan is dat wat er door de tv wordt doorgegeven. Ik ken smarters player niet, mogelijk geeft die app alleen stereo PCM door.

Nu een tijdje verder en mijn sonos systeem spookt reageerd traag op de volume bediening via de sonos app, 2x play 1 dan wel dan geen geluid, bas en treable reageert niet, radio luisteren valt regelmatig het geluid ook weg maar komt later wel weer terug, hoop dat iemand weet wat het probleem zou kunnen veroorzaken……...dure set staan maar nu zo niet tevreden.

Reputatie 7
Badge +3

Alles wijst op verbindingsproblemen met het netwerk. Ik zou al je sonosapparattur van de stroom halen en ook je router. Alles een minuutje van de stroom houden, dan de router als eerste opstarten en wachten tot die helemaal doorgestart is. Vervolgens je playbar weer aan de stroom en dan de overige sonosspeakers. 

Bedankt voor je reactie, ga ik gelijk proberen…..