Vraag

Aanmaken surroundpaar veroorzaakt problemen

• 11 March 2023
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Ik kan al weken geen geluid uit mijn surroundpaar krijgen. Beide Ones zijn niet meer te benaderen.
Ze zijn wel gewoon verbonden met het netwerk (ze hebben een IP-adres). De Beam werkt alleen met de TV via HDMI arc maar niet meer via de Sonos app. 

Ik heb diverse keren de instructies gevolgd voor herstel (stekker eruit/erin etc). 
Dit werkt allemaal niet. 

Daarna heb ik de drie apparaten handmatig gereset en weer opnieuw toegevoegd. Ze werken prima. Totdat ik van beide Ones weer een surroundpaar laat maken. De app klapt eruit en ik ben weer terug bij af. De Beam is weer weg en de Ones zijn niet te benaderen. 
Ik heb de Ones gekocht om als surroundpaar werkzaam te zijn. 

De overige Sonos apparaten (3) werken prima. 

Heeft iemand enig idee wat hier mis gaat?

4 Reacties

Het lijkt een beetje op het probleem in dit topic:

Aanvulling:

Alle apparaten maken verbinding via wifi (WM1)

De Ones staan op ongeveer 4 meter vanaf de Beams.

De Ones maken verbinding via de DecoM4 via de meterkast en de Beam via een DecoM4 op de eerste verdieping. 

Reputatie 7
Badge +3

Is de Beam bedraad aangesloten met je netwerk? Indien ja dan moet toch de WiFi aanstaan van je Beam anders kan die de surrounds niet aansturen.

Ja. Op alle apparaten heb ik wifi aanstaan. Ik probeer er nu een 4e keer surroundspeakers van te maken. 
De vorige keer knalde de app er uit. Nu probeer ik via de app van een iPad. Daar zie ik nu al een uur de afbeelding staan met de tekst: “ Surroundspeakers worden toegevoegd. Dit kan even duren.”

Dus daar lijkt al iets mis te gaan.

Reputatie 7

Tijd om eens te bellen met Sonos. Waarom heb je overigens One’s gekocht en geen One SL’s? Het verschil is de microfoon - die je in een surroundopstelling niet gebruikt.

Reageer