Beantwoord

5.1 systeem, 2x play5 (G2), beam en 2x play1/one

  • 5 July 2019
  • 5 reacties
  • 561 Bekeken

Ik zou zo graag zien dat Sonos een 5.1 systeem mogelijk maakt met een beam, 2 x play5 en 2 x play1. Ik weet dat dit nu niet kan, maar vraag me toch af waarom Sonos dit niet mogelijk maakt. Ik heb momenteel 2x play G2 voor de muziek en dit is prima, deze geeft mijns inziens voldoende bas om de .1 weer te geven van het 5.1 systeem + het linker en rechter kanaal. De beam voorziet dan in het center kanaal en 2x play1/one kunnen dan de surround links en rechts achter verzorgen.
Dit is simpelweg de configuratie die ik vroeger ook had met mijn Onkyo receiver + 2 volwaardige speakers voor links rechts en een drietal speakertjes voor rear L+R en een centre speaker. Mijn hoofd speakers waren prima in staat om de bas weer te geven als ook het linker en rechter kanaal, en dit kunnen de play5's mijns inziens ook prima bewerkstelligen. Bij de Onkyo kon je dit eenvoudig zo configureren (evenals het traditionele 5.1 systeem met een bass box) Ik denk dat een echte muziekliefhebber graag de play5s koopt voor de muziekbeleving, maar deze dan ook graag in een movie systeem zou willen hergebruiken (en dan niet als rear speakers). Je zou toch zeggen dat Sonos in ieder geval dan een volwaardig 5.1 mogelijk zou moeten maken inclusief de Sub (dus beam, 2xplay5, 2xplay1 en een sub) maar zelfs dit bieden ze niet.
ik snap dat Sonos graag haar Sub verkoopt, maar voor mij is dat toch overkill en vind ik deze bas overdreven. En met het boven beschreven systeem doe ik uiteindelijk toch wel weer zaken met Sonos, aangezien er dan een beam en play1/one's bij moeten komen.
Vraag is dus of dit een technisch probleem is, ik denk namelijk dat de latency wel een rol speelt, maar goed dit hebben ze blijkbaar wel opgelost voor de rear speakers, dus zou voor het linker en rechter kanaal ook geen probleem moeten vormen. Of is het dan toch een commercieel keuze... ik zit toch een beetje te dubben hoe ik verder ga met Sonos, heb nu mijn play5's aan het headphone draadje van mijn TV hangen...
icon

Beste antwoord door Tim S 5 July 2019, 10:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Je Beam voorziet niet alleen het Center kanaal, je Beam voorziet het Center, maar ook Links en Rechts.
De Sub welke de .1 maakt, is ook zeker een andere ervaring dan wat je Play:5's nu qua lage tonen genereren.
Ik zal je verzoek als feature request markeren, maar kan geen garantie geven dat er een wijziging gaat plaats vinden in de huidige setup.
Hoe Sonos nu staat, is hoe Sonos dit op de markt heeft gebracht.
Zie ook graag onze Home Theater 101.
Bedankt voor je vlotte reactie. Ik kan het zeer waarderen dat je deze request in ieder geval aanmaakt, ofschoon ik begrijp dat de kans ter implementatie klein is. Eigenlijk zou ik de play5's ook wel als rear speakers kunnen/willen plaatsen, zoals Sonos dat voorschrijft, maar dan heb je voor normale muziek beluisteren een compleet verkeerde opstelling (de speakers staan dan achter je opgesteld) en om ze nu iedere keer te verplaatsen..
Ik kom zelf van losse conponenten en bekijk nu de opties van sonos. De beam of playbar puur als center gebruiken en links en rechts voor play 5 voor stereo of bij 5.1 de front lijkt mij inderdaad een mooie toevoeging.
Nu moet de playbar bij mensen die twijfelen tussen sonos en losse componenten 3 volwaardige speakers vervangen.
Reputatie 7
Badge +3
Dan zou Sonos echt een complete nieuwe lijn aan speakers moeten uitbrengen. Een playbar als centerspeaker is natuurlijk een enorme overkill.
Zelf heb ik een 5.1 in combi met een playbase en ben ik zeer tevreden over het surround effect. Ook wanneer ik dit vergelijk met mij Denon installatie, welke ik eerst had.
Reputatie 7
Badge +2
Zie ook graag onze Home Theater community post, deze geeft uitleg over onze verschillende producten en de werking hiervan.