Beantwoord

5.1 surround LG OLED55C8 native youtube app

  • 12 June 2019
  • 7 reacties
  • 2390 Bekeken

Badge
Hallo,

Sinds gisteren heb ik een prachtige LG OLED55C8 thuis staan met een 5.1 Sonos setup (playbar). Nu kreeg ik eerst het 5.1 geluid niet werkend met de native Netflix app, dit is me inmiddels gelukt. Nu lukt het me alleen nog niet om ook 5.1 geluid te krijgen in de native Youtube app. Ik probeer dit uit door 5.1 testvideo’s af te spelen maar hij blijft op stereo hangen. Op mijn oude LG LED werkte dit wel gewoon. Iemand met dezelfde setup die het wel werkend heeft?
icon

Beste antwoord door Tim S 13 June 2019, 11:55

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Ik heb een LG OLED55E8, zelfde TV alleen met soundbar. Ik heb een Sonos Beam en Sonos Sub dus 3.1, ik kan vanavond wel even kijken of ik surround werkend krijg (ik heb hier nog niet naar gekeken.).
Reputatie 5
Badge +3
YouTube geeft volgens mij geen 5.1, dus de test video’s die je bekijkt worden ook in stereo weergegeven. Netflix enzo zenden wel 5.1 uit, dus dit zal idd werken als surround.
Badge
YouTube geeft volgens mij geen 5.1, dus de test video’s die je bekijkt worden ook in stereo weergegeven. Netflix enzo zenden wel 5.1 uit, dus dit zal idd werken als surround.

Op mijn 3 jaar oude LG UH49 LED met WEBOS deed Youtube wel 5.1! Zou toch raar zijn als het op een nieuwer model opeens niet meer werkt....
Hoi Allemaal,

Even hier kijken en lezen natuurlijk Tweakers
Stereo dus.

Zo benieuwd @snorlexxx hoe jij het voor elkaar gekregen hebt om met jou drie jaar oude LG UH49 LED met WEBOS wel 5.1! bij elkaar te toveren😉
Badge
Hoi Allemaal,

Even hier kijken en lezen natuurlijk TweakersStereo dus.

Zo benieuwd @snorlexxx hoe jij het voor elkaar gekregen hebt om met jou drie jaar oude LG UH49 LED met WEBOS wel 5.1! bij elkaar te toveren😉


Het werkte toch echt! Dit filmpje pakte ook de rear speakers mee : https://youtu.be/PqVCPE8_ntE

Iemand anders had het blijkbaar ook werkend zie dit forum: https://www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV/comments/af7ldq/wheres_51_audio_on_the_youtube_app/

er heeft nog iemand 8 uur geleden gereageerd dat het bij hem inmiddels ook niet meer werkt....
Er zit wel een verschil tussen 5.1 geluid en stereo geluid wat ook afgespeeld wordt op je rear speakers. Je zou dat even moeten testen.
Reputatie 7
Badge +2
Niet alle Apps op TV's ondersteunen Dolby Digital 5.1
Kijk graag via de Sonos app bij: Meer > Instellingen > Info over Sonos (onderin).
Hier zal je zien wat de Sonos zou ontvangen, of dit een Stereo of Dolby signaal zou zijn.

Weet dat TV's die Dolby Digital 5.1 kunnen doorzetten, daarmee niet perse Dolby Digital 5.1 hoeven door te zetten via ingebouwde apps, zoals bijvoorbeeld een Youtube App, of Netflix app.
Soms word een stereo signaal nog wel eens zachtjes naar de surrounds doorgezet, maar dit is en blijft dan toch een stereo signaal en geen Dolby signaal.