5.1 opstelling probleem

  • 18 January 2019
  • 4 reacties
  • 712 Bekeken

Badge
Heb een home cinema opstelling playbar en 2 x one eerst draadloos aangesloten geen enkel probleem bij het bekijken van dolby 5.1 als ook muziek werk perfect
Nu heb ik alles aangesloten met draad en bij het bekijken in dolby 5.1 kraken de one boxen af en toe
bij uitzendingen zonder 5.1 geen probleem, als ik de one terug op wifi zet en de kabels laat zitten kraken ze nog steeds enkel als ik de kabels uittrek is het gekraak weg;

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Op de een of andere manier lijkt de aanwezigheid van de kabel een verstoring teweeg te brengen in de speaker of versterker. Ik zou niet weten wat de oorzaak is nog hoe je dat oplost, behalve de kabels verwijderen.
Waarom zou je je satelliet speakers bedraad willen aansluiten als het draadloos zonder problemen werkt? Het systeem is gemaakt om bij een 5.1 setup een rechtstreekse 5 GHz verbinding op te zetten tussen de surround componenten, los van de rest van het Sonos netwerk. Als je beide satellieten bedraad gaat aansluiten vervalt de rechtstreekse verbinding, wat uiteindelijk meer slechte gevolgen hebben dan enkel dit gekraak. Mocht je één Sonos component bedraad willen aansluiten om gebruik te kunnen maken van Sonosnet, dan zou ik bij een 5.1 setup aanbevelen om de Playbar/base of Beam bedraad aan te sluiten, aangezien dat het masterdevice is.

Welke instellingen je ook gebruikt, mijn ervaring met Sonos is: if it ain't broke, don't fix it. Ondanks dat een andere configuratie misschien eleganter lijkt.
Reputatie 5
Badge +2
Het ligt er ook een beetje aan hoe de surrounds zijn bekabeld. Gaan deze middels een switch, ethernetover power plug, draadloze wi-fi versterker etc. Als ze direct met de Playbar, Playbase of Beam verbonden zijn. Dan is het vreemd dat deze kraken. Kan je de bekabeling een beetje toelichten wellicht dat we de oorzaak als nog kunnen vinden. Stuur ook even een diagnose in nadat het probleem zich voordoet en post je bevestigingsnummer hier. Mocht je over gaan tot draadloze surrounds dan is dat uiteraard geen probleem.
Badge
Beste Ryan ,

Ik zou het al raar hebben gevonden dat ik deze niet bekabeld zou kunnen verbinden zonder dat dit enige problemen zou leveren
Het is zoals je zegt heb een netwerk opstelling met diverse hubs / switch / draadloze routers enz.... heb gemerkt dat playbar op draadloze router aangesloten is en de beide ones op een switch.
Gaan nu eens proberen om alles wat Sonos betreft op dezelfde switch aan te sluiten .... want heb over mijn gans huis nog enkele ones staan.
En ik hou toch net iets meer van bekabeld aansluiten dan draadloos wat zonder twijfel perfect werkt tot op heden nog geen probleem ondervonden top product qua stabiliteit op gebied van draadloze verbinding ? een zeer tevreden koper:D
Badge
Het is opgelost , heb alles op dezelfde router/swicht aangesloten en geen probleem meer ondervonden. 😃