Beantwoord

5.1

  • 4 May 2018
  • 4 reacties
  • 170 Bekeken

en goedendag,

Ik heb een vraagje ik was aan het kijken voor een complete set met de play1 erbij.
Maar nu vertelde ze mij in de winkel dat de achterspeakers( play 1) niet apart doorgestuurd worden ? Dus als ik een film kijken en er wordt linksachter geschoten dan hoor ik dit ook gewoon rechtsachter ? Kan iemand mij dit bevestigen ? Want dit vind ik namelijk wel een dingetje ?
icon

Beste antwoord door Ryan A 11 May 2018, 09:57

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi,

Naar mijn beste eer en geweten heb je een verkoper gehad die geen kennis van zaken heeft.
Ik heb het in ieder geval nooit eerder gehoord.

5.1 is 5.1 dus links en rechts en midden........links surround en recht surround en subwoofer
Ja dat idee had ik al namelijk. Zo'n vaag verhaal. En natuurlijk hadden ze de achterspiekers ook niet aangesloten dus kon het ook niet horen. Super bedankt voor je antwoord!
Reputatie 3
Badge +2
Zo heb ik zelf veel onwaarheden en slechte adviesen gehoord bij de Mediamarkt.
Sonos spul staat vaak slordig (met laagje stof erop) opgesteld en slecht afgesteld qua geluid.
Geen goede reclame voor Sonos.
Al zal dit per winkel verschillen neem ik aan.
Reputatie 5
Badge +2
Als het Dolby Digital 5.1 signaal wordt doorgegeven aan een Sonos homecinema set (dus PLAYBAR, SUB en 2x PLAY:1's) dan zal het gewoon hoorbaar zijn. Als het geluid linksachter op rechtshoorbaar is, dan kan het zijn dat de surrounds verkeerd staan ingesteld, dus links is dan als rechts en rechts als links. Als dit een probleem is, dan is de oplossing de spelers van plek verwisselen.