Vraag

4 Play1 koppelen aan PlayBar met PlaySub

  • 3 January 2018
  • 10 reacties
  • 2114 Bekeken

Goedemiddag, Ik heb een Sonos set gekocht waarbij ik 4 Play1 speakers in de woonkamer wens te koppelen aan de PlayBar en PlaySub. Ik kan echter nergens vinden of dit mogelijk is en hoe dit voor elkaar te krijgen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dit is niet mogelijk, een Playbar kan maar 2 speakers koppelen als surround, voor links en rechts achter.
De andere 2 speakers zouden hun eigen kamernaam krijgen, of in een stereopaar geplaatst kunnen worden.
Maar deze extra 2 speakers zijn er voor muziek, niet voor TV geluid.
TV geluid is alleen bedoelt voor de Playbar met mogelijk Sub en Surround speakers gekoppeld.
Gaat dit in de toekomst wel mogelijk worden want het is misschien wel overkill maar lijkt mij toch een nog mooiere geluidservaring.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos ondersteunt 5.1 Dolby Digital.
5.1 staat voor 5 kanaals met extra Bas-tonen ( 0.1 )
Playbar of Playbase is 3.0 ( links midden en rechts.)
Waarin er 2 speakers voor links en rechts achter bijkomen. ( 5.0 )
Voeg hier een Sonos Sub aan toe, dan heb je 5.1
3.1 kan ook, zonder surround speakers, alleen Playbar of Playbase met Sub.
Maar een 7.0 of 7.1 installatie zal Sonos denk ik niet worden, waarin 2 speakers als Midden links en Midden rechts zullen functioneren.
Misschien ooit in de toekomst, maar hier kan ik verder geen garantie's op geven, en aangezien de TV markt redelijk op 5 kanaals blijft hangen, denk ik dat Sonos dit blijft volgen.
Oké en is het eventueel mogelijk zowel een surround set te maken als de 4 play 1 in een groep met playsub.
Reputatie 7
Badge +2
Je zou 2 Play:1 stereoparen kunnen maken van de 4 speakers, maar dan zijn deze alleen bedoelt voor muziek wat in de App te vinden is.
TV geluid is alleen voor de Playbar.
Wanneer komt Sonos met een update waarbij het wel mogelijk is nog 2 extra play1 toe te voegen zodat je 7.1 surround gaat krijgen?
Reputatie 7
Badge +3
Ik gok op nooit en als er al plannen zouden zijn dan geeft Sonos nooit info over wat en wanneer.
Reputatie 4
Badge +3
Daar is inderdaad geen informatie over en op het moment is er ook intern niks bekend of dit ooit gaat komen. Het Dolby Digital protocol welke onze Playbar/Playbase/BEAM gebruik van maken, ondersteund sowieso geen 7.1.
de play 1’s voor kunnen als links en recht functioneren bij een 5.1 signaal en de playbar alleen als center. zo creeer je net een wat hoogwaardiger bioscoop geluid i.p.v. links midden recht alleen uit de playbar.
ik zal dit wel als goeie update zien voor m’n sonos set 🙂