Beantwoord

2e sub minder bass?

  • 10 February 2021
  • 2 reacties
  • 139 Bekeken

Recent een 2e sub aangeschaft om betere vollere bass te krijgen door de hele woonkamer. Tot mijn grote verbazing werd de bass echter minder bij het aansluiten van de 2e sub. Ook nog meerdere plekken in de woonkamer geprobeerd (zijkanten van de kamer, tegenovergestelde hoeken, zelfs nog een dubbele subcrawl gedaan), maar niks hielp.

Zodra ik de stekker uit de 2e sub trek gaat de 1e sub ook harder. Als ik het in percentages moet uitdrukken denk ik dat de bass zeker zo’n 40% harder gaat zonder 2e sub.

Doe ik iets verkeerd of verwacht ik iets verkeerds van een 2e sub?

icon

Beste antwoord door 106rallye 10 February 2021, 09:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Zoals ik het heb begrepen maakt een tweede Sub niet zozeer meer volume, als wel meer subtiliteit. Dan zou je verwachting inderdaad verkeerd zijn.

Zoals ik het heb begrepen maakt een tweede Sub niet zozeer meer volume, als wel meer subtiliteit. Dan zou je verwachting inderdaad verkeerd zijn.

Maar dat de 1e sub plots een stuk zachter gaat is toch vreemd? Om op hetzelfde niveau te komen moet ik het volume van de sub van 0 naar +5-6 verschuiven, en dan klinkt het zelfs juist nog ‘trilliger’ dan met maar 1 sub.