Skip to main content
Vraag

2 x sonos play 1 als surround speakers installeren met Sonos Beam gen2

  • 29 June 2024
  • 3 reacties
  • 34 Bekeken

Voor onze verhuizing hadden wij 2 x 1 Sonos play 1 als surround speakers in combi met Sonos Beam gen2. Wij konden de play 1 afzonderlijk bedienen (links een beetje harder, rechts wat zachter etc).

Op het nieuwe adres alles weer aangesloten maar met de nieuwe app zie ik nu niet meer hoe ik de surround speakers kan bedienen. Bij instellingen/systeem zie ik woonkamer Beam en als ik hierop klik krijg ik de Beam, Play 1 linkersurroundspeaker en Play 1 rechtersurroundspeaker te zien. Vervolgens kan je hier op klikken en zie je een scherm waarin wordt gevraagd Wifi uitschakelen/wifi inschakelen en Ga naar het Help Center. Wellicht zie ik iets over het hoofd maar hoor graag hoe ik de speakers afzonderlijk kan bedienen. Voorheen ook zo wanneer we muziek afspeelden en de TV aanzetten dan stopte de muziek en kregen we automatisch het geluid van de TV. Nu ook niet meer?

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat is een fout in de app. Wanneer je uit de app gaat, deze verwijdert uit het draaien op de achtergrond, om vervolgens weer te starten, dan zie je waarschijnlijk wel weer alle instellingen. Soms komt het ook spontaan weer terug, erg vaag allemaal. Soms staan ook alle instell8ngen weer terugboog hun basisinstelling en is TruePlay ineens uit.

Sonos heeft nog een hoop werk te verrichten rond de nieuwe app.

Reputatie 6
Badge +3

Ik denk dat het een kleinigheidje van aanpassen is in de app. Net als @ronvmeijer nog steeds ergens last van. Ik moet wel zeggen dat de Era 300 speaker af en toe vanzelf op mute gaat (groene lampje brand) 

Reputatie 7
Badge +3

Voor het automatisch afspelen van de tv…… heb je nog dezelfde tv e.d? Zo ja dan is de vraag of je de HDMI kabel in dezelfde poort hebt zitten als voor de verhuizing? In feite stuurt de HDMI een signaal naar de Beam.

Staat in de Sonos-app bij Home Cinema de optie TV autoplay aan?

 

Reageer