Victrola Stream Carbon Works with Sonos Turntable

  • 3 October 2023
  • 18 reacties
  • 515 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Victrola Stream Carbon Works with Sonos Turntable ?

 

Wat deze draaitafel uniek maakt; is dat deze een directe Sonos integratie heeft, dus niet via de Line In gaat. Je kunt `m daardoor over al in huis plaatsen; hij hoeft niet bij een Sonos met een Line In te staan.


18 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

De beoordeling van Hifiklubben al gelezen? Voor een apparaat van 1000 euro vind ik de minkant niet veel belovend.

Reputatie 6
Badge +3

De beoordeling van Hifiklubben al gelezen? Voor een apparaat van 1000 euro vind ik de minkant niet veel belovend.

Nee, eerlijk gezegd niet, ik zal eens kijken wat zij zeggen. Hij is aan de prijs maar het idee erachter vind ik wel goed vandaar dat ik benieuwd was naar evt ervaringen.

Reputatie 6
Badge +3

Dit is dus de mening van Hifi Klubben en dat is niet de eerste de beste natuurlijk maar ik zou zo graag eens wat gebruikerservaringen zien (als die er al zijn).

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik vind dit trouwens wel een aparte…..

 

 

Hoe hadden ze het dan graag gezien bij Klubben…..de Sonos App die de arm v/d platenspeler bedient en ook nog herkent welke Vinyl schijf er op de speler ligt 🤔 ?

Reputatie 7
Badge +3

Je zou het hen eens kunnen vragen. 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou het hen eens kunnen vragen. 

Ik ben meer geïnteresseerd in gebruikerservaringen, die zijn doorgaans objectiever, maar dan moeten er wel gebruikers zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Maar wanneer je wilt weten wat ze met die zin bedoelen dan zal je toch bij hen moeten zijn.

Verwacht overigens weinig objectieve reviews. Denk dat deze voor dat geld maar relatief weinig verkocht wordt en 5 reviews zijn geen reviews wanneer je de reviewer niet kent. 
Denk overigens ook dat Hifiklubben heel netjes aangeeft wat zij als nadeel zien. Voor een dergelijk apparaat verwacht ik geen lichte brom en zeker een topklasse geluid. Ben dus persoonlijk bang dat er teveel geïnvesteerd is in de koppeling met Sonos.

Badge

Ik heb de Victrola stream carbon vanaf april dit jaar in gebruik en ben tevreden ermee.

Als je Sonos hebt en vinyl is dit een no brainer. 

Ja hij is duur, als je geen Sonos hebt zou ik hem niet aanschaffen, dan kan je beter een model van plm 7-800 eur nemen.

Maar het is wel een prachtig afgewerkt apparaat met een goed Ortofon element.

Hij klinkt echt stukken beter dan Spotify  

Hij werkt goed samen met Sonos ,zowel draadloos als bedraad, een sterke wifi is wel noodzakelijk.

In het begin klinkt hij wat dun,het element moet echt inspelen,geldt voor alle platenspelers, maar dan klinkt hij prima .

Een aanrader voor Sonos eigenaren, in mijn geval 2x Sonos play 5 in stereo setting en de Sub.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

 

Hij werkt goed samen met Sonos ,zowel draadloos als bedraad, een sterke wifi is wel noodzakelijk.

 

Dank, zeer nuttig, hij staat nog steeds hoog op m`n wensenlijstje maar de prijs icm het gebrek aan objectieve reviews houdt me nog tegen.

Vraagje nog: hoe is die samenwerking dan precies ? Staat ie bij de lijningang of is het een aparte service ? Hoe zien ze elkaar bv in de Sonos App en kun je dan ook individuele speakers selecteren ?

Badge

Hij staat niet bij de lijningang,hij hangt in het sonos netwerk.

Als je het apparaat aanzet dmv de arm boven de plaat hangen staat hij in de app en kan je hem aan alle gewenste speakers toewijzen , hij maakt dan automatisch verbinding en kan gelijk afspelen. Je kan ook vantevoren speakers toewijzen in de victrola app,dan begint hij automatisch op deze af te spelen .

Werkt echt zeer gemakkelijk, volume kan je ook bedienen met de grote draaiknop

Reputatie 3
Badge +1

Deze review al gezien?

 

Op zich ben ik qua gebruik, kwaliteit en vormgeving wel redelijk overtuigd, helaas vind ik de prijs echt te hoog.

ik zoek nog steeds naar andere opties zoals een Bluetooth speler en die via mijn Roam aan Sonos koppelen. ik weet niet of dit, zoals in bovenstaande review wordt genoemd, ook echt werkt.

Succes met de keuze!

Badge

Ik heb voordat ik de Victrola had een Teac via Bluetooth en een externe ontvanger aan mijn stereo Play 5s gekoppeld, de geluidskwaliteit haalde het echt niet bij de Victrola, WiFi is echt veel beter dan Bluetooth.

Het gebruiksgemak is ook veel beter, plaat erop en spelen,ipv het geknoei met de Bluetooth verbinding.. 

De speler begint nu wel in prijs te dalen,heb hem al voor 700 gezien.   

 

Reputatie 6
Badge +3

De speler begint nu wel in prijs te dalen,heb hem al voor 700 gezien.   

 

Maar is dat niet de Stream Onyx ipv de Stream Carbon (?)

Badge

Je hebt gelijk, dat is de Onyx, de Carbon zie ik nu voor plm 800.

Voor die 100 meer zou ik toch voor de carbon gaan ivm Ortofon red element.

En hij is mooier,maar dat is smaak......

Reputatie 6
Badge +3

 

Voor die 100 meer zou ik toch voor de carbon gaan ivm Ortofon red element.

En hij is mooier,maar dat is smaak......

Helemaal mee eens, het prijsverschil is niet meer relevant lager  op zo`n bedrag en ik vind `m ook mooier.

 

Hij werkt goed samen met Sonos ,zowel draadloos als bedraad, een sterke wifi is wel noodzakelijk.

 

Dank, zeer nuttig, hij staat nog steeds hoog op m`n wensenlijstje maar de prijs icm het gebrek aan objectieve reviews houdt me nog tegen.

Vraagje nog: hoe is die samenwerking dan precies ? Staat ie bij de lijningang of is het een aparte service ? Hoe zien ze elkaar bv in de Sonos App en kun je dan ook individuele speakers selecteren ?

Ik heb de Victrola stream carbon vanaf april dit jaar in gebruik en ben tevreden ermee.

Als je Sonos hebt en vinyl is dit een no brainer. 

Ja hij is duur, als je geen Sonos hebt zou ik hem niet aanschaffen, dan kan je beter een model van plm 7-800 eur nemen.

Maar het is wel een prachtig afgewerkt apparaat met een goed Ortofon element.

Hij klinkt echt stukken beter dan Spotify  

Hij werkt goed samen met Sonos ,zowel draadloos als bedraad, een sterke wifi is wel noodzakelijk.

In het begin klinkt hij wat dun,het element moet echt inspelen,geldt voor alle platenspelers, maar dan klinkt hij prima .

Een aanrader voor Sonos eigenaren, in mijn geval 2x Sonos play 5 in stereo setting en de Sub.

 

 

 

Voor die 100 meer zou ik toch voor de carbon gaan ivm Ortofon red element.

En hij is mooier,maar dat is smaak......

Helemaal mee eens, het prijsverschil is niet meer relevant lager  op zo`n bedrag en ik vind `m ook mooier.

Beste Arje ik heb hem laatst gekregen toen ik Abraham werd alleen krijg hem niet zonder storing gekoppeld aan mijn sonos hoe is dat bij jou gelukt ? Grt robin 

Badge

Hoi Robin,sorry voor mijn late reactie.

Wat voor storing dan?

Het zou heel simpel moeten gaan , victrola app installeren,wifi gegevens invoeren, platenspeler aan de stroom,app detecteert de speler en klaar. 

Hallo Arjen.

Werkt bovenstaande nog steeds naar volle tevredenheid?

Veel plezier van? Geen problemen?

Ik overweeg om de victrola stream vpt3000 aan te schaffen.

Groet, Hans

Reageer