Skip to main content
Beantwoord

Project t1 sb icm port or era 100 quality difference?

• 23 december 2023
  • 5 reacties
  • 58 Bekeken

Hello,

I want to purchase the project t1 sb.

I saw it was in the essential package from sonos. 
However this works with aux, is there more quality loss if i connect the project t1 sb to the era 100 than with for example a sonos port?

Thanks in advance.

Beste antwoord door 106rallye

Ik begrijp overigens niet helemaal wat je bedoelt met “however this works with aux”. Kun je dat uitleggen? Bedoel je wellicht dat het bijgevoegde kabeltje vaak op de Aux(iliary)- aansluiting van een versterker wordt aangesloten? Noem je het daarom een aux-kabel?

Aan je platenspeler zit een kabeltje met twee stekkers, een zgn. RCA- of tulpaansluiting. Bij een Port sluit je die aan op de “In” en de Port zet het analoge geluid om naar digitaal. Bij de Era koop je een RCA naar USB-C adapter, die ook het analoge geluid omzet naar digitaal. Ik heb nog geen posts gelezen over kwaliteitsverschil.

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

5 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • 4397 reacties
  • 23 december 2023

Gelukkig heeft Sonos de keuze om voor een Engelstalig of voorheen Nederlandstalig forum te kiezen. Wat is dat toch dat men dat niet ziet en domweg de vragen in het Engels blijven stellen?

Maar vwb de vraag. Beide aansluitingen zijn in principe hetzelfde waarmee de geluidskwaliteit dus niet noemenswaardig zal verschillen. Zowel de Port als de Era doen zelf niets aan het binnenkomende geluid. 

• Auteur
  • Novice
  • 2 reacties
  • 23 december 2023

Bedankt voor je antwoord, werkt dit beide met aux?

Wat betreft het Engels, ik kreeg in het engels de vraag wat mijn vraag was dus vandaar dat ik ook de vraag stelde in het Engels.

106rallye
  • 8415 reacties
  • Antwoord
  • 23 december 2023

Ik begrijp overigens niet helemaal wat je bedoelt met “however this works with aux”. Kun je dat uitleggen? Bedoel je wellicht dat het bijgevoegde kabeltje vaak op de Aux(iliary)- aansluiting van een versterker wordt aangesloten? Noem je het daarom een aux-kabel?

Aan je platenspeler zit een kabeltje met twee stekkers, een zgn. RCA- of tulpaansluiting. Bij een Port sluit je die aan op de “In” en de Port zet het analoge geluid om naar digitaal. Bij de Era koop je een RCA naar USB-C adapter, die ook het analoge geluid omzet naar digitaal. Ik heb nog geen posts gelezen over kwaliteitsverschil.

• Auteur
  • Novice
  • 2 reacties
  • 23 december 2023

Ah op die manier en hoe het omgezet wordt maakt dus niet uit voor de kwaliteit?

106rallye
  • 8415 reacties
  • 23 december 2023

Het enige dat ik kan zeggen is dat ik niet gelezen heb over kwaliteitsverschillen. En ik houd dit en het engelstalige forum redelijk bij.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen