Skip to main content
Beantwoord

Platenspeler via connect laten afspelen via playbar

Hallo,

Is het mogelijk om mijn platenspeler (Denon met voorversterker) via een connect te laten afspelen op de playbar (oud model).

Groeten,

Ronald

Beste antwoord door Ronald1966

De volumelimiet staat uit, volume van bron is 10. Op de platenspeler is geen knopje/schakel te vinden om de voorversterker aan te zetten. Dan denk ik dat ik ga proberen om er toch een voorversterker tussen te koppelen om effect te hebben.

Bekijk origineel

106rallye

In principe is de Connect daarvoor. Van de Playbar is er maar één model, dus wat houdt “oud model” in?

Je hebt de Connect (gen 1) en de Connect (gen 2). De gen 1 kan alleen op de S1 software, de gen 2 op beide.

Dank je. Heb de gen 2 dus dat zou geen probleem kunnen zijn. Playbar is idd het ‘normale’ model. Maar krijg m helaas nog niet aan de praat. Platenspeler heeft een voorversterker, maar krijg er geen geluid uit.

106rallye

Kies je voor de bron “Line in” op de Playbar?

Ik ben erachter, het werkte al alleen het geluid is erg erg zacht. Als ik dit voluit zet, is het achtergrondmuziekvolume.

106rallye

Dat roept de vragen op over of de voorversterker aan staat en hoe hoog het ingangsvolume is ingesteld in de Sonos app.

De volumelimiet staat uit, volume van bron is 10. Op de platenspeler is geen knopje/schakel te vinden om de voorversterker aan te zetten. Dan denk ik dat ik ga proberen om er toch een voorversterker tussen te koppelen om effect te hebben.

106rallye

Als je het volume op 10 moet zetten lijkt er inderdaad geen voorversterker te zijn.

Precies, die ga ik ook aanschaffen. Heb je een suggestie voor een goede voorversterker?

106rallye

Ik zou niet te goedkoop gaan, al zou je dat best eens kunnen proberen. Deze is niet al te duur en van een echt platenspeler-merk: https://www.hobo.nl/pro-ject-phono-box-mm-zwart.html

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen