Op dit moment heb ik mijn platenspeler rechtstreeks op de Port aangesloten. Ik vind de akoestiek niet erg goed. Ik wil daarom mijn platenspeler aansluiten op een versterker en vervolgens deze aansluiten op de Port. Vraag-1: Klopt het dat ik dan de akoestiek, met de versterker, beter kan afstemmen? Vraag-2: Kan ik de Port ook opblazen met een versterker ertussen?
Platenspeler met versterker aansluiten op Sonos Port
Beste antwoord door 106rallye
Waarom vind je het geluid niet goed en denk je dat een versterker zou helpen? Gebruik je geen (eventueel in de platenspeler ingebouwde) voorversterker? Een voorversterker versterkt niet alleen het geluid, maar verandert ook het geluid zodat het klinkt zoals het bedoeld is.
De Port verwacht een “line level” signaal, zoals dat bijvoorbeeld van een CD-speler komt. Een platenspeler kan dat leveren als hij een ingebouwde voorversterker heeft. Als dat niet zo is heb je een losse voorversterker nodig.
Een ouderwetse versterker met een phono-aansluiting kan ook worden gebruikt als voorversterker. De Port wordt dan aangesloten op de tape out van de versterker. Geen risico voor het “opblazen” van je Port.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.