Beantwoord

Platenspeler

  • 18 January 2024
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

Hi allemaal,

Hier een ontzettende leek met een hulpvraag om vriendlief te verrassen voor zijn verjaardag :-)

Wij zijn aan het overstappen naar SONOS en zijn momenteel in bezit van 2x Sonos One SL. We hebben echter de behoefte een / onze platenspeler aan te sluiten op het systeem. Er zijn twee scenarios waar ik heel graag advies over zou willen:

1. Analoge platenspeler aansluiten
Ik las dat ik hier eigenlijk alleen de amp als optie heb ivm de ingebouwde versterker of zijn er andere opties? En als ik de amp moet aanschaffen, moet dit dan een van de nieuwe generatie zijn?

2. Platenspeler met ingebouwde voorversterker
Wanneer ik deze aanschaf, wat zijn dan mijn opties om te verbinden met SONOS? Volgens mij bied dit dan ook de optie voor de toevoeging van een Five middels tulp naar mini jack? En zo ja, kan ik deze Five dan ook weer pairen met mijn One SL’s?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!




 

icon

Beste antwoord door 106rallye 18 January 2024, 17:07

Bekijk origineel

2 Reacties

ik gebruik zelf een Sony platenspeler (met ingebouwde voorversterker) in combinatie met een Sonos Port.   dan kun je de platenspeler  alle boxen uit je Sonos collectie gebruiken.    Dat gaat prima.   Heb er zelf één via Marktplaats gekocht   

 

Reputatie 7

Als je geen niet-Sonos speakers wilt gebruiken zijn de Port en de Five inderdaad twee mogelijkheden om geluid van de platenspeler in het Sonos systeem te brengen. Ook de Era 100 en 300 kunnen dat, mits gebruik gemaakt wordt van een adapter van Sonos. In al deze gevallen is een platenspeler met (losse of ingebouwde) voorversterker nodig.

Ook een platenspeler met Bluetooth kan gebruikt worden om geluid in het Sonos systeem te brengen. Dat kan in principe met een Era 100 of 300 een Roam of een Move 2. In mijn ervaring is dat een iets minder stabiele verbinding als met een kabel en bovendien is er op dit moment een storing met de Bluetooth-verbinding op sommige Sonos devices.

Alle Sonos devices kun je met elkaar groeperen.

Reageer