Beste allemaal,
Ik ben van plan om een platenspeler aan te schaffen, maar ik heb nog een aantal vragen over de juiste manier van aansluiten binnen mijn bestaande Sonos-opstelling. Ik licht hieronder eerst mijn situatie en wensen toe, gevolgd door mijn vragen.
Mijn huidige set-up:
Ik heb mijn audiosysteem verdeeld over twee ruimtes:
Woonkamer:
- Sonos Arc
- 2x Sonos Era 100
- Sonos Subwoofer
Keuken:
- 2x Sonos One
Wat ik wil:
Ik wil een platenspeler toevoegen aan deze set-up en de muziek draadloos afspelen in beide ruimtes tegelijk (woonkamer en keuken).
Mijn vragen
- Ik las dat je een platenspeler met ingebouwde voorversterker en Bluetooth direct kunt verbinden met een Era 100. Klopt dit? En als je dit doet, speelt de muziek dan alleen op de Era 100, of kan het ook draadloos worden afgespeeld op alle speakers in mijn Sonos-systeem?
- Als het bovenstaande (Bluetooth via Era 100 naar heel het systeem) niet mogelijk is, heb ik dan inderdaad een platenspeler met ingebouwde voorversterker én een Sonos Port nodig om alles draadloos te kunnen laten afspelen?
- Moet de Sonos Port via een netwerkkabel (LAN) verbonden worden, of is WiFi ook voldoende voor een stabiele werking?
- Moet de Sonos Port fysiek verbonden worden met een van mijn speakers, of kan de verbinding volledig draadloos verlopen?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Joey Oosting