Skip to main content

Ik ben op zoek naar advies rondom het aansluiten van een platenspeler op mijn Sonos Ecosysteem. Mijn systeem bestaat uit het volgende:

• Sonos Beam met een Sub Mini en 2x ONE (Cinema set)
  • 2x Sonos ONE in stereoset
  • 1x Sonos Roam (hoofdzakelijk voor buiten)
  • 1x Sonos Era 100 in kantoor, geconnect aan Macbook om muziek af te spelen. Deze is voorzien van een Sonos Combo adapter (voor UTP connectie, waar ook een lijn ingang opzit.

Ik ben langzaam weer een oude platencollectie aan het opbouwen en ben op zoek naar een geschikte (betaalbare) platenspeler. Ik heb al beetje in zitten lezen en ontdekt dat platenspelers met een voorversterker het meest ideaal is. 

Een oplossing zou kunnen zijn om de Line-In van de Era 100 te gebruiken (voorkeur boven Bluetooth).

Hoe zit dat wanneer je een platenspeler connect (in dit geval met de Era 100), kan je dan ook op andere speakers afspelen?

Wat is jullie ervaring hiermee en wat zijn platenspelers om naar te kijken?

De Line in van één Sonos apparaat geldt als Line in voor het hele systeem, afspelen naar de ander speakers kan dus gewoon.

Je hebt nu de MacBook met een kabel aangesloten aan de Era? Dan kun je eens proberen om het geluid daarvan op de rest van het systeem af te spelen.

Reageer