Skip to main content

Kan ik een traditionele platenspeler aansluiten nop Sonos-systeem?

Ik heb momenteel een Sonos1, Sonos One en Sonos move die gekoppeld zijn.

IK heb nog een oudere Sonos Connect die ik momenteel niet gebruik. Kan deze gebruikt worden om platenspeler op aan te sluiten en elpees af te spelen op de 3 gekoppelde Sonos-toestellen? Hoe doe ik dit?

Ja, er zijn diverse mogelijkheden. Zoek in de forum op platenspeler of kijk eens op: https://www.expert.nl/advies/platenspeler-aansluiten-op-sonos

Succes!

Beste,

Je kan je platenspeler op de Sonos Connect aansluiten en die in het Sonos netwerk integreren.

Je moet wel de juiste parameters instellen.

Ik heb de uitleg al gegeven in mijn vorige opmerkingen.

Veel succes,

Joseph

Gebruik je de witte of de zwarte app? Bedoel je met Sonos1 een Sonos Play 1?

Je schrijft “een oudere Sonos Connect”.  Hoe oud? Van voor 2016? Je loopt de kans dat die enkel op S1 (witte app) kan - dan kun je hem niet gebruiken met een S2 (zwarte app).

heb  intussen Sonos connect in systeem gebracht en platenspeler aangesloten.

Ik vind dit terug in systeen (lijningang platenspeler) maar krijg geen geluid.(wel zie ik bewegende balkjes zodat blijkbaar er toch signaal is-maaar geen geluid...)

Platenspeler is oudere platenspeler. Zou het ingangssignaal te zwak zijn?

Beste ,

Ik ben momenteel niet thuis en kan je hierdoor niet helpen maar ik dacht dat je ergens het niveau kon veranderen in de instellingen.  Niveau mag op 10 gedaan worden. Staat standaard op 1.

Veel succes

Joseph

Ik heb mij uitleg teruggevonden,

Standard staat het op Niveau 0 (nul) en dat kan je veranderen van 0 tot 10.

Ikzelf heb hem voor mijn Pick-up op 10 gezet. 

Succes

Heb ik ook reeds gedaan, maar toch geen geluid…

Ben je zeker dat alles in 1 netwerk staat en gegroepeerd zijn?

@Joseph7257 Bij de lijningang van mijn Connect staat hij op twee. Als hij op tien moet zou ik haast denken dat je platenspeler een voorversterker mist - de kwaliteit van het geluid zou dan ook niet best moeten zijn.

@KarlV Ik had wat wedervragen gesteld waarop je niet antwoordt. Kun op een andere speaker kiezen voor de lijningang?

Sonos connect is vermoedelijk van 2012: CMIIT ID 2012DJ0234

Sonos1 is idd Sonos play 1 en vermoedelijk van 2013 CMIIT ID 2013AJ7695

Ik vermoed dat ik de recentste app gebruik (achtergrond is zwart)

Ik vind wel de Connect terug in het systeem en vind lijningang studeerkamer platenspeler.

Ik kan toch op de Sonos Play One geen platenspeler aansluiten? (enkel netwerkingang)

Even gecheckt. De S1-app is inmiddels ook zwart:

De vraag is dus of je de Sonos app of de Sonos S1 controller app gebruikt. Een Connect uit 2012 kan alleen op de S1 app - het omslagpunt ligt ergens in 2015 als ik het wel heb.

Sonos ziet de lijningang als een bron voor  het systeem. Ervan uitgaande dat dat je de Connect niet op een versterker hebt aangesloten, moet dus één van de andere speakers de muziek afspelen. Op zo’n andere speaker kies je dus voor de lijningang als bron. Dan zou het moeten werken.

Beste,

Kan je eens kijken of je met heel je installatie op hetzelfde niveau bent.

Je vertelde dat je de SONOS Connect  terug geïnstalleerd hebt. 

Heb je een software update gedaan? 

Alles moet op hetzelfde software niveau staan anders werken ze niet met elkaar.

Groetjes

Joseph

@ joseph7257, 106rallye,

is ok, kan signaal nu doorsturen via connect. Platenspeler heeft wel een te laag uitgangssignaal waardoor ik een voorversterker dien tussen te plaatsen…

Ik kan nu de elpee-muziek horen op het maximum-volume op de Sonos-boxen, maar met veel ruis…

Dus, voorversterker aanschaffen en dan werkt het...

Dat weet ik niet zomaar.

Ik kocht ook een voorversterker maar dat ging niet goed.

Heb je de input Niveau wel degelijk van 0 naar 10 veranderd?

Succes

Joseph

Ja, ik had het niveau al op 10 gezet. Hopelijk lukt het met de voorversterker…

grts, Karl

Reageer