Skip to main content

Ik heb een platenspeler aangesloten op mijn Sonos Amp maar krijg het geluid niet goed. Het gaat om een Argon Audio TT met geïntegreerde RIAA-/phono-voorversterker. Aan de Amp hangt een passieve soundbar van Canton die ik ook voor mijn tv en Spotify gebruik en heb deze gegroepeerd met 2  extra Sonos One speakers.

De enige manier om een ‘acceptabel’ volume te krijgen is door de voorversterker uit te zetten, in de app de volume bron op niveau 10 te zetten en het volume op 80% te zetten. Niet zoals het hoort dus, en niet de kwaliteit waar je op zit te wachten. Als ik het goed begrijp wordt op deze manier met wat kunst en vliegwerk een phono signaal opgepompt tot een hoorbaar volume.

Als ik de voorversterker van de TT aan zet hoor ik helemaal niets meer. Mijn (voorlopige) conclusie is dan ook dat de voorversterker in de draaitafel het niet doet. Wat denken jullie, klopt dat of zijn er nog meer scenario's mogelijk?

Je conclusie lijkt logisch. De ingebouwde voorversterker moet een line level signaal leveren, maar levert geen signaal. Het signaal zonder voorversterker is niet alleen zachter, maar geeft ook een veel slechter geluidsbeeld. dat komt overeen met wat jij hoort.

Ook de verkoper kwam tot deze conclusie. De platenspeler is inmiddels retour gestuurd en een nieuwe komt er aan. Hopelijk kan ik snel weer van mijn vinyl genieten zoals het hoort.

Reageer