Ik ben inmiddels 2 weken verder en gestopt met de Sonos spraaksturing. De meest vreemde acties na inspreken commando's.
Veel commando's werken niet ook niet die Sonos zelf op zijn website meldt (als voorbeeld de Spotify opdrachten)
Echt heel veel spijt van de aanschaf van 2 Sonos one als surroundspeakers. Had ook 2 eenvoudiger speakers kunnen nemen want we hebben gewoon weer de home mini van Google aangesloten en alle verlichting, boodschappenlijstje en telefoonzoeken werken weer..
We gebruiken de spraaksturing via Sonos niet meer.
Ik snap niet dat Sonos niet begrijpt dat merken als Samsung eraan komen die de kwaliteit van Sonos (gaan) evenaren maar stukken eenvoudiger zijn in de bediening.
Wij stoppen met de aanschaf van dure Sonos componenten die meer tijd steekt in een strijd met Google dan in het trachten klanten beter van dienst te zijn.
Beantwoord
Spraaksturing
Beste antwoord door Tim S
Zou je toch willen verzoeken ons even te bellen, zodat we de instellingen van Google Assistent kunnen nalopen.
Bij mij thuis werkt het prima, moet me misschien een keer herhalen, maar over 't algemeen doet ze precies wat we vragen.
Lampen aan, of veranderen van kleur, muziek aan op de Sonos, het nieuws uitlezen, ervaar er geen problemen mee.
Hoe Google je commando zou aannemen ligt toch volledig aan de instellingen van Google Assistent, en de microfoon van je Sonos mag daar geen invloed op hebben.
Het is wel zo dat gebruikers er mee moeten leren om te gaan.
Hoor wel eens klanten aan de lijn, die: Ok google, roepen, om meteen te beginnen met praten alvorens het bliepje te horen is.
De helft van het commando word dan al niet aangenomen, waardoor Google ook moeilijk kan achterhalen wat er nou precies moet gebeuren.
Een wat zwaarder dialect zou helaas ook problemen kunnen geven, waar Google mogelijk nog van moet leren.
Google is nog in ontwikkeling, en het zou na verloop van tijd beter moeten reageren.
De Nederlandse taal word ook nog gezien als een Beta, wat beschreven staat in de Google Assistant app.
Toch zoals ik aankaart, kijken we graag met je mee om te zien of alles er goed bij staat.
Bij mij thuis werkt het prima, moet me misschien een keer herhalen, maar over 't algemeen doet ze precies wat we vragen.
Lampen aan, of veranderen van kleur, muziek aan op de Sonos, het nieuws uitlezen, ervaar er geen problemen mee.
Hoe Google je commando zou aannemen ligt toch volledig aan de instellingen van Google Assistent, en de microfoon van je Sonos mag daar geen invloed op hebben.
Het is wel zo dat gebruikers er mee moeten leren om te gaan.
Hoor wel eens klanten aan de lijn, die: Ok google, roepen, om meteen te beginnen met praten alvorens het bliepje te horen is.
De helft van het commando word dan al niet aangenomen, waardoor Google ook moeilijk kan achterhalen wat er nou precies moet gebeuren.
Een wat zwaarder dialect zou helaas ook problemen kunnen geven, waar Google mogelijk nog van moet leren.
Google is nog in ontwikkeling, en het zou na verloop van tijd beter moeten reageren.
De Nederlandse taal word ook nog gezien als een Beta, wat beschreven staat in de Google Assistant app.
Toch zoals ik aankaart, kijken we graag met je mee om te zien of alles er goed bij staat.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.