Vraag

sonos beam maakt geen contact met wifi

  • 12 April 2020
  • 6 reacties
  • 357 Bekeken

Sinds afgelopen week maakt onze beam geen contact meer met de WiFi. Alles gereset en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Vandaag met een netwerkkabel aan de router aangesloten en ik kon hem weer (na installatie) bedienen met ALLEEN de app. Op stem reageert hij niet. Alles lijkt in de app goed aangesloten en de rest van al onze draadloze apparatuur werkt gewoon goed. Ook de Google home. 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Ondertussen een stapje verder. Het systeem reageerd op mijn stem, maar geeft aan dat Sonos niet beschikbaar is. Bij instellingen staat alles (naar mijn idee) alles goed. 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Miblo,

Mocht je nog steeds problemen ervaren met de spraakbediening, wil je dan anders een diagnose versturen?

Vermeld dan hieronder het bevestigingsnummer en dan kijk ik er graag even naar voor je.

Hoi Mark. 
 

nog steeds problemen. Uiteindelijk heb ik

een reset gedaan op de Sonos. Opnieuw geïnstalleerd en ook de app opnieuw geïnstalleerd. Installatie ging probleemloos, totdat Sonos met Google home gekoppeld werd. Ziet de Sonos niet. Ook via tv gaat het niet goed. Wel geluid over de Sonos, na 5 seconden geen geluid over de Sonos maar over de tv. Al een nieuwe HDMI kabel geprobeerd, maar ook hierbij het zelfde effect. Ook als ik op de microfoon knop druk van de Sonos gebeurd of hoor ik niks. 
hierbij de diagnose code 1161207495 hopelijk zie/kun jij meer als ik. 
 

 

 

Reputatie 4
Badge +3

Bedankt voor de diagnose.

Lijkt erop dat de HDMI-CEC communicatie met je TV aardig verstoord wordt.

Mocht je een Ziggo next kastje hebben, zou je daar dan de HDMI-CEC eens van uit kunnen zetten?

Lijkt erop dat dit degene is die het probleem veroorzaakt.

Op de volgende manier kan je de CEC uitzetten van je Ziggo next kastje.

  1. Druk op het ‘Huisje’ op de op de afstandsbediening
  2. Navigeer naar “Instellingen” en druk op ‘OK
  3. Selecteer het tabblad "Beeld en geluid
  4. Navigeer naar: “Eén knop voor aan- en uitzetten
  5. Druk op ‘OK’ om de functie aan of uit te zetten

 

Je zou ook eventueel de optische adapter kunnen gebruiken, dan zou je Beam daar ook geen last meer van mogen hebben,

Hoi Mark. 
 

 

Bovenstaande opdrachten uitgevoerd en met succes!! 
voor 1 avond dan….. en nog steeds geen stem herkenning. Als ik op het microfoon knopje druk gebeurd er niks  

weer schakeling in geluid, dus HDMI eruit gehaald en het geluid gaat nu via tv. Vind het best storend worden en helemaal omdat in de app geen bijzonderheden aangegeven worden…

voor een apparaat van een paar honderd € mag je toch wel wat verwachten. 
 

mike 

Reputatie 4
Badge +3

Hey Mike,

Als je er nog problemen mee ervaart, neem dan eens contact op met onze support center.

Mijn collega’s kunnen je hier dan meteen mee helpen.