Vraag

Koppeling met Google Assistant lukt niet

• 23 september 2019
  • 36 reacties
  • 2451 Bekeken

Toon eerste bericht

36 Reacties

Hartelijk dank Tim!

Straks eens meteen proberen, hopelijk dat het werkt!

Ik heb het na een dag puzzelen en zoeken op internet eindelijk werkend!

Dit vond ik op een Amerikaans forum :

Als u het koppelingsadres van Safari kopieert en wijzigt, werkt het.

Kopieer de URL van Safari en bewerk deze ergens anders.

Als je het zo hebt:

https://assistant.google.com/device/help?provider=sonos-XXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

Verander het adres dan in het volgende :

googleassistant://device/help?provider=sonos-XXXXXXXX&unlink=sonos-XXXXXXXX&music=true&return_url=https://www.sonos.com/app/partners/google/services/voice/setupcomplete

Vervang XXXXX door de cijfers / letters die je in de verkeerde link vind

Eric

Dit heeft het probleem van mij verholpen. De url zag er wel heel anders uit. Maar in notities een beetje lopen pielen en toen werkte het. 

Mijn url zag er zo uit:

googleassistant:/%2Fdevice%2Fhelp%3Fprovider%3Dsonos-49f03%26unlink%3Dsonos-49f03%26music%3Dtrue%26return_url%3Dhttps%3A%2F%2Fwww.sonos.com%2Fapp%2Fpartners%2Fgoogle%2Fservices%2Fvoice%2Fsetupcomplete

Helaas werkt het nog steeds niet voor mij in de sonos app. Ik word nog steeds omgeleid naar de App Store waar alles dan blokkeert. 
weten jullie of er nog een update moet gebeuren of wat er aan de hand kan zijn?

bedankt alvast

Helaas werkt het nog steeds niet voor mij in de sonos app. Ik word nog steeds omgeleid naar de App Store waar alles dan blokkeert. 
weten jullie of er nog een update moet gebeuren of wat er aan de hand kan zijn?

bedankt alvast

Heb je geprobeerd wat Eric zei?

Kopieer de link die ik geplaatst heb en plak die eens in je Safari nadat je doorgelinkt wordt naar de AppStore. Dus terug naar Safari gaan, de link plakken die ik geplaatst heb en dan op ga drukken. Dan krijg je het verzoek of je de link wilt openen met Google Assistent. Daarna ging hij het apparaat koppelen bij mij. 

Deze url:

googleassistant:/%2Fdevice%2Fhelp%3Fprovider%3Dsonos-49f03%26unlink%3Dsonos-49f03%26music%3Dtrue%26return_url%3Dhttps%3A%2F%2Fwww.sonos.com%2Fapp%2Fpartners%2Fgoogle%2Fservices%2Fvoice%2Fsetupcomplete

Ik krijg hem gekoppeld en de assistent stem komt uit de sonos, maar een minuut later krijg ik al de melding dat er iets is misgelopen met de connectie. 
enig idee?

bedankt alvast!

Update. Mss toch gelukt. Ik denk dat ik gewoon te lang in de GA app bleef hangen om daar vanalles nog te regelen. 
blijft nu toch allensinds langer dan 5min actief. 

Update. Mss toch gelukt. Ik denk dat ik gewoon te lang in de GA app bleef hangen om daar vanalles nog te regelen. 
blijft nu toch allensinds langer dan 5min actief. 

Mooi zo! 

Hier hetzelfde probleem, ik wou een one toevoegen aan de spraakservice maar nu krijg ik de error van MKC hierboven… Kunnen jullie hier dringend een oplossing voor bieden aub Sonos?

Het probleem blijkt dus nog niet opgelost te zijn met iOS13!

Reputatie 5
Badge +3

Hier hetzelfde probleem, ik wou een one toevoegen aan de spraakservice maar nu krijg ik de error van MKC hierboven… Kunnen jullie hier dringend een oplossing voor bieden aub Sonos?

Het probleem blijkt dus nog niet opgelost te zijn met iOS13!

Mocht je dit probleem nog hebben, raad ik je aan om ons te bellen of mailen.

Het probleem lijkt voor iPhone gebruikers nog niet opgelost, want ook ik kom in de genoemde loop terecht. Bij GA kom ik niet verder dan “Er is misschien een probleem”. Bovendien lijkt de landingspagina van Google voor dit probleem als je op “hulp” niet te bestaan.

De truc via Safari begrijp ik niet goed, want in de loop Sonos / Google Assistant kom ik niet in Safari.

Ondertussen kan het voor de zoveelste keer “Eventjes duren”. Alles aan/ uit zetten werkt ook niet.

Reputatie 2

Bij mijn hetzelfde probleem. De Move werkt prima als box. Bij het toevoegen van de stem service wordt GA gestart. Dan verschijnt het scherm om GA met Sonos te koppelen om vervolgens in te loggen op je Sonos account. Alleen het koppelen lukt niet en verschijnt er geen inlogscherm voor Sonos. Als je op Verder klikt, krijg je een foutmelding en de aangeboden help pagina bestaat niet. 

zoals Tim en Frank aanbevelen, heb ik gebeld met Sonos support. Echter, daar wordt gezegd dat dit probleem niet bekend is en kunnen ze alleen het stappenplan doorlopen dat ik al 20 keer heb geprobeerd. Uiteindelijk heb ik ze vriendelijk bedankt en probeer ik het nu naar via de community. Wellicht kunnen jullie mij helpen om iemand aan de telefoon krijgen die op de hoogte is van het probleem. 

ik heb mijn iOS gisteren ge-update, ook GA verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb mijn hele huis vol Sonos, incl Boost. Werkt allemaal prachtig. Google home en Chromecast werkt ook prima op mijn netwerk. Ik weet nu dus even niet meer wat te doen. Jammer want de Move is toch een mooie box met veel nieuwe dingen. 

groet,

Marcel

Reageer