Beantwoord

Google assistent op de playbase

  • 16 November 2018
  • 11 reacties
  • 1146 Bekeken

Komt er ook een Google assistent op de playbase. In Amerika hebben ze namelijk al wel een assistent op de playbase.
icon

Beste antwoord door Tim S 28 November 2018, 10:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
De Playbase heeft geen microfoon en kan daarom geen spraakdienst aansturen, zie dan ook graag je bron tegemoet waarbij gesuggereerd word dat de Playbase in de US dit wel zou kunnen, want het is fysiek niet mogelijk.
Wel kan je 2 Sonos One's als surround instellen, en deze dan instellen om de spraak voor hun rekening te laten nemen.
De enige speakers met een microfoon om spraak te kunnen instellen zijn de Sonos One speakers en de Sonos Beam.
In de app van Sonos staat: Als je een playbar of playback hebt met surround speakers, dan is de google Assistent alleen maar actief op 1 van de speakers. Dit staat onder het topic" Stereoparen en surroundspeakers die stembesturing ondersteunen." Voor mij komt dat over alsof het wel beschikbaar is met een playback. Of begrijp ik dit nu verkeerd? Daarnaast is mijn vraag: Ik heb 1 soundbase en 2 x play 1 in mijn woonkamer. Kan ik (voor het setreo effect) ook 1 play 1 vervangen voor een One. Of moet ik dan beide play 1's vervangen voor 2x een one?
Reputatie 5
Badge +3
Werkt enkel op de Beam en One.
Playbase, Playbar en Play 1 hebben geen micro en zal dus de assistent niet werken.
Hallo Difke,

Bbedankt voor je reactie. Daar ben ik van op de hoogte. En klinkt ook logisch. Maar in de app van Sonos zelf lijkt iets anders te staan. Zie screenshot. Of interpeteer ik die tekst misschien verkeerd?

Reputatie 7
Badge +3
Je had nog een vraag over of je een one kan combineren met een play one: dat is niet mogelijk bij stereo en surround.
Overigens klopt de tekst wel van Sonos, wellicht staat het er wat onduidelijk. Je hebt het verkeerde pijltje uitgeklapt, deze verwijst naar stereoparen en surroundspeakers.
Bedankt voor je antwoord Erooij.
De goodkoopste oplossing voor mij zal dan waarschijn zijn om een google home mini aan mijn sonos producten te koppelen?
Reputatie 7
Badge +3
Geen ervaring mee, maar de goedkoopste manier is te praten met vrienden en familie en niet tegen een apparaat. Persoonlijk blijf ik het vreemd vinden, maar dat zal een leeftijds dingetje zijn. 😜
Vaak levert stembediening toch ook niet het gewenste resultaat en levert dat weer frustraties op omdat je wat anders als reactie krijgt dan beoogd en je dat weer moet herstellen.
Reputatie 5
Badge +3
Daar moet ik Erooij in ondersteunen.
Ook ik had de assistent geïnstalleerd maar er weer af gezwierd.
Reageert vaak uit het niets, zelfs als je ‘ Hey. . Boemoe ‘ ofzoiets zegt reageert hij. Ook kreeg ik veel te horen ‘ Sorry, hiermee kan ik je nog niet helpen. De stem zelf klinkt soms ook nog blikkerig.

Als je enkel de Playbase hebt zal je idd de GH mini of een One moeten aanschaffen.
Reputatie 7
Badge +3
In dit geval zelfs 2 ones, omdat ze volgens mij in surround opstelling staan en een combi van een one en een play 1 kan niet.
Reputatie 5
Badge +3
Kan idd niet, moeten 2 dezelfde zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Sonos heeft per 2 Juli 2019 de Google spraakdienst voor de Nederlandse markt online gebracht.
Zie hiervoor de officiele melding in het volgende topic.

We zullen de oude topics sluiten aangezien er in veel informatie beschreven staat wat mogelijk niet up-to-date is.

We zien dan ook graag nieuwe topics aangemaakt mochten er vragen zijn over de spraakdienst.
Zie ook graag ons topic welke beschrijft hoe je Google Assistent kan opzetten, of het volgende topic met wat tips mochten er problemen zijn bij het opzetten of gebruik van de spraak dienst.