Beantwoord

Google assistant wil steeds audio adspelen via apple music, maar dit blijkt niet ondersteund.

  • 14 September 2022
  • 3 reacties
  • 373 Bekeken

Hey,

 

Ik heb onlangs een multiroom systeem aangeschaft (5x sonos one), en deze verspreid in men huis gehangen.

Om muziek afspelen via google assistant heeft hij het lastig. Overige spraakbediening, waaronder men verlichting sturen, doet hij wel goed.

De assistant wil steeds apple music gebruiken. Ik had deze service toegevoegd via de sonos app op mijn iphone, samen met mijn youtube music, sonos radio en myTuner Radio.

Ik vraag bvb aan mijn sonos one in de keuken “oké google, speel david guetta”. Dan antwoordt hij “Goed, ik speel David Guetta af via apple music. Sorry, het lijkt er op dat apple music momenteel niet ondersteund wordt op de keuken”

Dito als ik vraag om topradio af te spelen, probeert hij die te spelen via apple music. Ook dan zegt hij dat het erop lijkt dat apple music niet wordt ondersteund...

Ik vermoed dat er dus wat scheelt om apple music te streamen via spraakbediening, dus had ik de dienst weer verwijderd via de sonos app.

Zelfs nog het verwijderen van de apple music service blijft hij proberen muziek en radio te spelen via apple music.

Als ik vraag, “oké google, speel david guetta via youtube music”, dan doet hij het wel.

  • Ik wens dat die koppeling wel goed werkt. Wat kan ik hier nog aan doen?
  • Als dat niet zou lukken, dat ik youtube music als standaard muziek service kan instellen. Hoe kan ik dat veranderen?

Overigens, apple music kan ik wel gewoon spelen via airplay, of als ik het toevoeg in de sonos app en dan zo via de app bedien…

Alvast bedankt voor jullie feedback!

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 September 2022, 00:18

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Heb je hier iets aan?

 

https://support.google.com/googlenest/answer/7551876?hl=nl&co=GENIE.Platform%3DAndroid

@106rallye, Super, thx!! Ik heb nu mn standaard speler kunnen wijzigen. Ik zat dus foutief te zoeken via mijn sonos app dus...

Ik kan alvast verder dan :)

 

Nu nog proberen mijn apple music effectief ondersteund te krijgen op mijn systeem.

Heeft dat ook met de koppeling via mijn google assistant te maken?

Reputatie 7

Google lijkt dat nog niet toe te staan via Sonos…..

 

Zie https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/support-for-apple-music-with-google-assistant-6852303/index6.html