Beantwoord

Google assistant - SONOS - stand niet beschikbaar op woonkamer

  • 21 April 2020
  • 15 reacties
  • 1988 Bekeken

Als ik mijn Google Nest vraag om een nummer af te spelen op Sonos Woonkamer, dan krijg ik terug:

 

Oke goed, <nummer> op Spotify, ik speel <nummer> af op Woonkamer. Die stand is niet beschikbaar voor Woonkamer.

Binnen Google Home-app staan alle kamers/ apparaten goed ingesteld. Ze hebben ook niet dezelfde naam. Wat gaat er mis?

Als ik vraag om Radio 10, dan speelt hij zonder problemen via tune in.

Wat doe ik verkeerd?

 

icon

Beste antwoord door Mark W 7 May 2020, 15:19

Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey @jruisdaal,

Deze melding heb ik nog niet eerder gehoord.

Heb je de mogelijkheid anders om de Sonos speaker in te stellen in de Google Assistant app als standaard speaker, en het dan te testen?

@Mark W 

Ik heb gezocht in de Google Home-app, maar kan nergens de functie vinden waarbij ik Sonos speaker als standaard kan instellen binnen de Google Home-app. Kan jij mij een eindje op weg helpen?

Reputatie 4
Badge +3

Op de volgende pagina van google kan je zien hoe je een standaard speaker instelt.

Graag hoor ik van je wat je dan ervaart

Ik heb hetzelfde probleem. Sonos staat in Google Home app als standaard speaker. Ik kan in de Spotify app wel de Sonos kiezen maar via stemcommando is de reactie dat die stand niet beschikbaar is voor Woonkamer (de Sonos) . Iemand enig idee wat er fout gaat?
 

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Sonos, maar alleen als ik zeg: shuffle muziek.

Iemand ideeën?

Badge

Heb ik ook zeg hij woonkamer niet beschikbaar maar je kunt mij vragen af te spelen op mijn andere apparaten .

en het staat ingesteld op sonos wat doe ik verkeerd ? En via de app speelt hij de radio zenders wel af en het nieuws zegt hij ook 

Reputatie 2

Heeft er iemand een antwoord? 

Als ik mijn Google Nest vraag om een nummer af te spelen op Sonos Woonkamer, dan krijg ik terug:

 

Oke goed, <nummer> op Spotify, ik speel <nummer> af op Woonkamer. Die stand is niet beschikbaar voor Woonkamer.

Binnen Google Home-app staan alle kamers/ apparaten goed ingesteld. Ze hebben ook niet dezelfde naam. Wat gaat er mis?

Als ik vraag om Radio 10, dan speelt hij zonder problemen via tune in.

 

Reputatie 7

Je zegt “goed ingesteld”. Maar wat je hebt ingesteld zeg je niet. Heb je inderdaad de Sonos speaker ingesteld als de standaard speaker voor de Nest? 

Ik heb ook het probleem, iemand die al een oplossing heeft hiervoor?

 

@Mark W Dit is ook bij mij een zeer frustrerend probleem. 
Ik heb een google hub, die ik opdracht geef om muziek af te spelen. Ik heb de Sonos al meerdere keren toegevoegd aan Google Home en een Sonos speaker (play 1) als standaard speaker gezet voor de hub. 
Echter steeds krijg ik de melding ‘stand is niet beschikbaar’. 
Ik vind het spijtig te zien dat Sonos overal adverteert dat dit kan en moet kunnen, maar hulp op dit vlak behoorlijk ondermaats blijft tot op heden. Er zijn veel mensen met dit probleem.

 

Graag een oplossing voor dit issue. 

 

Reputatie 7

Wat zei Sonos toen je hen hierover belde?

Er is nog niet gebeld. Dit forum is mijn eerste punt van contact. Punt is dat er veel mensen hetzelfde issue melden, maar er nergens een oplossing aangedragen wordt. Ook al heeft 1 van al deze mensen gebeld, dan zou de oplossing alsnog ergens gepubliceerd kunnen worden. 
 

Reputatie 7

Ik had je bericht als een oproep aan Sonos gelezen om dit op te lossen, niet als oproep aan de community om een oplossing te publiceren. Vandaar mijn reactie. Het impliciete advies blijft: bel eens met ze. En als er een oplossing komt, publiceer je hem dan hier?

Ik heb overigens een Symfonisk gekoppeld met een Nest Mini en dat werkt goed.

Je hebt het de eerste keer goed begrepen. Ik verwacht hier activiteit van Sonos om te reageren. De medewerker van Sonos is immers onderdeel van deze chat. Vandaar de @Mark W toevoeging. 
de opmerking die je als eerste plaatste was behoorlijk ongewenst. Je schiet er met de tokn helemaal niets mee op. Had gezien het aantal geposte reacties van je meer mogen verwachten. 

Reputatie 7

Dit is een gebruikerscommunity waarin Sonos af en toe inspringt. Niet in te schatten wanneer wel en wanneer niet - en daarom is de kans groot dat je geen antwoord krijgt. Vandaar mijn, wellicht wat kort verwoorde, tip. Punt is bovendien dat het niet bij iedereen mislukt. En dus kan het heel goed aan jouw installatie liggen (zonder dat dat betekent dat het aan jou ligt) - vandaar het advies om Sonos te bellen. 

Reageer