Vraag

Google Assistant luistert wel, maar doet niets

  • 16 May 2021
  • 2 reacties
  • 265 Bekeken

Ik heb een aantal weken geleden een Google Home Mini vervangen door de Sonos One met twee doelstellingen, beter geluid en een betere microfoon. Dat is eerste is zeker gelukt, het tweede absoluut niet. 

Na het roepen van ‘Oke Google’ gaat het ledje bovenop de One feller branden en na de spraakopdracht knippert deze een aantal keer en dan gaat het ledje weer zacht branden. De Assistant voert niks uit en geeft ook geen terugkoppeling in de vorm van “ik heb je niet goed verstaan”. De assistant werkt wel goed wanneer mijn mond binnen 30cm van de One is tijdens de spraakopdracht, maar zodra ik een stap achteruit zet, dan functioneert de One niet. Op dat moment heb ik geen andere apparaten in huis die geluid maken. Op het moment dat ik muziek afspeel via de One en ik wil de muziek stoppen, dan lukt dit überhaupt niet, ook niet van dichtbij, dan is de knop bovenop de One de enige optie.

Ik heb slechts één Sonos in huis waar mijn account aan is gekoppeld, Voice Match is geactiveerd en zelfs nog een keer hersteld, de One heb ik al eens gereset, maar niks geeft resultaat. Ik heb vlak na de aankoop gebeld met Sonos en na een lang gesprek trok de telefoniste de conclusie dat de storing wordt veroorzaakt door de Nest Audio die we in huis hebben. De One staat echter beneden in de woonkamer en de Nest Audio op de eerste etage aan de andere kant van het huis, ik kan onmogelijk beide apparaten in één keer aanroepen. Op advies van de klantenservice de Nest Audio een week van de stroom gehaald, maar ook dit heeft geen effect.

Ik ben ten einde raad, ik wil heel graag Sonos icm de assistant gebruiken, wat kan ik nog doen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

De eerste stap bij dit soort dingen is GA van je Sonos gooien en Sonos van je GA en dan weer opnieuw installeren. Heb je dat al eens geprobeerd?

Hi! Yes, dat heb ik gedaan inderdaad. Heeft geen resultaat gegeven :-(