Skip to main content

Ik ben volledig nieuw en zou graag mijn ingebouwde boxen willen gebruiken.

We kochten dit huis en de boxen zitten hier in het plafond ingewerkt. De draden liggen klaar in de patchkast in de kelder.

Wat heb ik nodig om de ingebouwde bedrade boxen te kunnen gebruiken (sonos AMP)? En is het een probleem dat deze in de kelder liggen? En wat heb ik nog nodig van Sonos (buiten boxen) om in de andere ruimtes ook muziek te kunnen luisteren? 

Ik heb in de Mediamarkt al wat info proberen inwinnen, maar daar raakte ik niet veel wijzer uit. 

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Dit kun je gebruiken om je passieve luidsprekers van geluid te voorzien. Daarnaast kun je in iedere gewenste ruimte van je woning Sonos-luidsprekers plaatsen, je kunt zelf bepalen welke je wilt aanschaffen. Hier vind je meer informatie over hoe Sonos werkt. Aarzel niet om te vragen, als iets niet duidelijk is. Er zijn hier voldoende vrijwilligers om je te helpen.

Hi Beynym

Hartelijk bedankt voor je snelle reactie.

Ik vraag me enkel nog af het ok is om de AMP in de kelder te plaatsen (betonnen vloer). Ben wat bang dat er dan boven (1ste verdieping) geen connectie meer is met de app.

Als ik het goed begrijp kan de AMP 4 bedrade boxen aan? Als ik meer bedrade boxen wil koppelen (of cd speler) dan voorzie ik een tweede AMP?

Bedankt voor je hulp!

Ik vraag me enkel nog af het ok is om de AMP in de kelder te plaatsen (betonnen vloer). Ben wat bang dat er dan boven (1ste verdieping) geen connectie meer is met de app.

Tenzij het meters dik gewapend beton is, zie ik geen probleem. Hoe dan ook, Sonos geeft een 100 dagen geld terug garantie, zie hier. Je kunt het dus altijd proberen.

Als ik het goed begrijp kan de AMP 4 bedrade boxen aan? Als ik meer bedrade boxen wil koppelen (of cd speler) dan voorzie ik een tweede AMP?

Ja, 4 speakers inderdaad. Als je een cd-speler wilt koppelen heb je inderdaad een Sonos-component met line-in nodig. Dat kan een Amp zijn, maar ook andere Sonos-componenten hebben een line-in.

Super!

De tip voor de 100-dagen geld terug garantie is geweldig.

Ik ga hiermee aan de slag…

Bedankt voor je advies en fijne zondag nog!

Succes verder en veel luisterplezier gewenst!

Nog drie aanvullingen:

• Als je bang bent voor verbindingsproblemen met de app kun je de Amp ook bedraad aansluiten op je router; en
  • Je kunt zes Sonos by Sonos by Sonance inbouw speakers aansluiten op een Amp, voor andere speakers is inderdaad vier het maximum;
  • Als die vier speakers die je op één Amp aansluit in verschillende kamers ingebouwd zijn kun je ze zonder extra apparatuur niet apart harder en zachter zetten.

Bedankt 106rallye

Vanmorgen ben ik er inderdaad ook op uitgekomen dat ik ze niet apart kan bedienen. We hebben er 6 ingebouwd. 4 in de living en 2 in de keuken.

1 AMP is dan al niet voldoende (wilde nog even kijken of we bijvoorbeeld 3 in de living en 1 in de keuken zouden gebruiken, maar dan blijven we met het probleem zitten dat ze niet apart bediend kunnen worden).

Is het een optie om 2 x AMP te voorzien. 1 voor de keuken en 1 voor de living om ze wel apart te kunnen bedienen? Of een ander idee? 

Sowieso bedankt voor de hulp!

Ja, dat kan. Wil je ze dan toch gelijk laten spelen dan kun je ze evt. groeperen, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms

Klein puntje nog: ook bij vier speakers speelt het mee met hoeveel Ohm de speakers de versterker belasten. Wellicht nog even checken? Zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/connect-four-speakers-to-your-amp-or-connect-amp

Bedankt!

ik ga zeker nog even de speakers checken. Bedankt voor de extra info.

Om even terug te komen om deze post. We vonden het te duur om 2 nieuwe amp’s te kopen omdat we nog niet zeker wisten hoe we de boxen wilden gebruiken.

We tikten 2 Connect:amp (S2) tweedehands op de kop en kregen zo de ingebouwde boxen aan de praat. We kunnen ze los van elkaar gebruiken, maar het werkt ook perfect gegroepeerd.

Voorlopig dus helemaal blij met de werking. 

Bedankt voor jullie advies! 

Om even terug te komen om deze post. We vonden het te duur om 2 nieuwe amp’s te kopen omdat we nog niet zeker wisten hoe we de boxen wilden gebruiken.

We tikten 2 Connect:amp (S2) tweedehands op de kop en kregen zo de ingebouwde boxen aan de praat. We kunnen ze los van elkaar gebruiken, maar het werkt ook perfect gegroepeerd.
Voorlopig dus helemaal blij met de werking. 
Bedankt voor jullie advies! 

Bedankt voor de update.

Reageer