Beantwoord

vertraging tussen 2 ruimtes

  • 9 February 2023
  • 6 reacties
  • 82 Bekeken

Hallo,

ik heb meerdere Sonos producten in huis en ik merk dat als ik radio afspeel in mijn woonkamer (beam met 2x one) muzieknummers zelfs minuten later afgespeeld worden dan op mijn Sonos op zolder. Ik heb hetzelfde radiostation aanstaan. Beide ruimtes opgestart via de Sonos app en toch loopt zolder 1 tot 1,5 muzieknummer voor.

Hoe kan dit en wat kan ik daaraan doen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 9 February 2023, 19:34

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7

Start je twee maal dezelfde stream, of groepeer je kamers (zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/group-and-ungroup-rooms). Want bij groeperen mag dit niet gebeuren.

Ik start 2 keer op. Ze zijn niet gebundeld. 
ik heb net gemeten en er zit ongeveer 4 minuten verschil. De woonkamer is 4 minuten later qua uitzending, terwijl deze eerder is opgestart. 

Reputatie 7

Juist voor deze use case heeft Sonos het groeperen uitgevonden. Ik zou dat dus doen in plaats van twee maal dezelfde stream op te starten.

Dank voor je reactie, maar het zou toch niet zo moeten zijn dat er 4 minuten verschil zit. We luisteren niet altijd hetzelfde dus groeperen heeft niet veel zin. 

Reputatie 7
Badge +3

Groeperen doe je ook alleen wanneer dat nodig is.

Reputatie 7

Het lijkt me inderdaad de bedoeling dat je groepeert als je hetzelfde wilt horen en niet groepeert als je niet hetzelfde wilt horen. Als je groepeert houdt Sonos er oog op dat alles in sync blijft en anders niet. Dan kan het dus uit elkaar gaan lopen.

Nou heb je gelijk als je vier minuten wel wat veel vindt, maar als je verder geen problemen hebt zou ik gewoon doen wat dokter Sonos voorschrijft: groeperen!

Reageer