Skip to main content
Vraag

Verliest play5 geheugen door ouderdom?

  • 11 July 2024
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Net contact gehad met helpdesk omdat mijn 10 jaar oude sonos de laatste maanden voortdurend connectie verliest met de app. Soms stopt een nummer al na enkele seconden met spelen, op andere momenten blijft de verbinding langer in stand. Ik dacht dat het ging om een instabiele verbinding met de router en had gehoopt dat men mij de juiste routerinstelling kon meegeven. Volgens de diagnose zit het probleem echter bij het geheugen van de Play: 5. Dat zou de limiet van zijn mogelijkheden bereikt hebben. Volgens helpdesk neemt geheugen af met ouderdom. Nochtans lijkt er mij niks veranderd tov vroeger afgezien van een andere provider (vandaar mijn idee dat het aan de nieuwe router lag). Iemand enige ervaring hiermee?

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij spelen er dan meer zaken. Je schrijft dat de muziek stopt en dat je de verbinding met de app kwijt bent.  
Wanneer de muziek stopt dan ben je de verbinding met je router kwijt of deze is slecht waardoor niet voldoende gebufferd kan worden. Op dat moment speelt de app eigenlijk geen rol. Theoretisch zou je de telefoon uit moeten kunnen zetten en speelt de Sonos door. 
Dat de app je Sonos niet meer vindt zou dus ook aan het netwerk kunnen liggen. 
Dat geheugen afneemt in de loop der jaren lijkt mij onzin, wel kan er steeds meer van het geheugen “afgesnoept “ worden door allerlei oorzaken. Dit wordt dan dus gebruikt door iets wat je niet ziet. Er worden dan dus eigenlijk zaken vastgehouden en niet teruggegeven aan het systeem. Geen idee of een fabrieksrijder dit zou kunnen verhelpen. 
 

Wat je ook kunt proberen is om een andere router te gebruiken, wellicht even lenen, om te zien of dat werkt. Zelf ooit vage problemen gehad dat de verbinding om onduidelijke reden wegviel. Na omwisselen router nooit meer gehad. Dit was overigens voor ik Sonos had. 

Reageer