Skip to main content
Vraag

Twee generaties Sonos in kantoornetwerk - kunnen elkaar niet vinden

• August 12, 2026
  • 1 reactie
  • 13 Bekeken

Hi allen,

In ons kantoornetwerk hebben we 2 stuks Era 100, een Port en twee stuks One SL. Deze zijn verbonden met Wifi en staan redelijk ver uit elkaar. Ze zitten in hetzelfde VLAN met IP adressen toegewezen. Toch kunnen we ze niet tegelijkertijd vinden. Als we in de buurt van de Port en Era 100 staan vindt de iPad deze, maar de One SL niet. Vice versa als we in de buurt van de One SL staan.

Onze IT partner zegt dat dit aan Sonos ligt en niet aan het netwerk, maar ik vermoed dus van wel. Vooral omdat er andere access points zijn waar we dan verbinding mee maken.

Zijn er mensen bekend met dit probleem? En weet iemand welke oplossing hiervoor bestaat?

Alvast bedankt!

1 Reactie

106rallye
  • August 13, 2026

Bedrijfsnetwerken voorkomen vaak dat devices elkaar kunnen zien, net als gastnetwerken. Dat gaat volgens mij verder dan dat ze in hetzelfde VLAN zitten. Wel gek dat je twee devices wel ziet. Volgens mij heeft de Port geen BLE, wat dit zou kunnen verklaren (de Era 100 heeft dat wel, bij de One alleen de Gen 2).

Sonos ondersteunt dit soort zaken verder niet, dus eventuele hulp moet van dit forum komen.