TV schakelt niet meer uit

  • 2 November 2023
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

Badge

Ik heb even een vraagje waar ik niet zo snel het antwoord op vind.

Ik het al jaren een Apple TV op mijn LG TV en ik bedien alles op mijn TV via de Apple TV afstandsbediening. Als ik klaar ben met TV kijken schakel ik zowel de Apple TV als mijn LG TV uit via de Apple TV afstandsbediening. Hier heb ik al jaren geen problemen mee.

Nu komt mijn vraag;
Sinds ik mijn Sonos Arc op de HDMI van mijn TV heb aangesloten krijg ik mijn TV niet meer uit met de afstandsbediening van de Apple TV. Ik kan mijn TV alleen uitzetten met de afstandsbediening van mijn LG TV.

Het lijkt er op dat de Sonos Arc het uitschakelen van de TV belemmert want als ik de HDMI van de ARC uit mijn TV trek werk alles weer als vanouds.

Nu heb ik in de Sonos app al gezocht waar ik dit kan instellen echter zonder resultaat. 


2 Reacties

Reputatie 7

Je zou ook eens in de instellingen van de TV en de Apple TV kunnen kijken.

Badge

Je zou ook eens in de instellingen van de TV en de Apple TV kunnen kijken.

Ben er inmiddels achter dat het probleem in de HDMI van mijn LG TV zit. Het is dus idd dat de Sonos Arc de LG TV belemmerd om naar stand-by te schakelen. Maar met een iets nieuwere Samsung TV heb ik dit euvel niet meer. 

Dus na een nieuwe Sonos Arc gekocht te hebben meteen ook maar een nieuwe TV besteld. Meteen maar een maatje groter… 🤣

Reageer