Heb een ARC (met sub en 2xERA) aangeschaft. De Arc draadloos aan de TPLink DECO gekoppeld en kamer toegevoegd. Daarna wordt een update verzocht door het systeem. Die lukt niet. Foutcode 1013.
Al geinstalleerd zijn: 2x ONE (bedraad) en een MOVE (draadloos).
Heb zelf geprobeerd: bedraad aan DECO. Wifi gewijzigd in alleen 2.4Ghz. Werkt allemaal niet.
Wie o wie kan helpen??
Heb je een draad naar de hoofd-Deco gedaan? Zijn de Deco’s als router of access points ingesteld? Heb je nog een router van je provider als router ingesteld?
De hoofd deco heeft een draad naar de modem. De hoofd deco is dus als router ingesteld en de overige 5 als AP. De modem vd provider is uitgeschakeld.
Bedankt voor het meedenken 106Rallye!
Bij de providers die ik ken kun je het modem niet uitzetten. In bridge mode kan bijvoorbeeld bij Ziggo wel. Hij staat bij jou dus in bridge mode? Dan heb je geen twee netwerken, wat een probleem zou kunnen veroorzaken.
Ik heb de wifi van de modem uitgezet. En als router gebruik ik het Deco netwerk. Na heel veel pogingen heb ik het nu aan de praat. Geen flauw idee waarom, maar de keer dat ik mijn iPad zeer dicht bij de speaker hield toen de update werd uitgevoerd, lukte het. Met instellingen:
- update uitgevoerd aan de Deco die als router fungeert
- toen de arc draadloos aan een andere Deco die als AP staat ingesteld
- deco netwerk op 2.4 ghz tijdens updaten
- En na afloop weerop 2.4ghz en 5ghz terug gezet
- idem voor firewall instellingen (tijdens update uitgezet en na afloop weer aan)
bedankt voor het meedenken,
Fijn dat het nu werkt!
Qua netwerk:
- je modem staat dus niet uit (enkel de wifi); en
- je modem staat niet in bridge modus en fungeert dus als router; en
- de Deco staat in router modus.
Dan heb je twee routers en dus twee netwerken achter elkaar: “dubbel NAT". Dit wordt afgeraden, al hoef je er geen last van te hebben: https://kb.netgear.com/30186/What-is-double-NAT-and-why-is-it-bad
Mocht je in de toekomst problemen hebben met je netwerk, dan kan dit een oorzaak zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.