Skip to main content
Vraag

TP MP4 Deco link icm foutmelding Sonos.

  • 1 November 2022
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

Ik ben een leek op het gebied van wifi en computers. Ik heb via Ziggo 4 TP MP4 deco's geinstalleerd. Dit werkt prima. Wel krijg ik in Sonos continue een foutmelding als ik meerdere kamers wil groeperen: Wireless range extender. Hoe komt dit en hoe los ik dit op? Ook krijg ik 's-ochtends vaak het Sonos alarm te horen bij de wekker. Dit zal vast te maken hebben met hetzelfde probleem. Alvast bedankt. 

Dus de wifi op je Ziggo router staat nu uit? En de Deco's zijn als access point geconfuigureerd en niet als router (want dan zou je twee netwerken hebben, wat voor verwarring zorgt)?

Sonos en systemen als de deco ("mesh") zijn geen soms gelukkige combinatie. Het systeem wil slimme dingen doen, maar loopt door de slimme dingen heen die de Sonos al doet.

Het handigste is om de meest centraal geplaatste Sonos speaker (geen surroudnspeaker of Sub) bekabeld te verbinden met de hoofd-Deco. Of een Sonos Boost aan te schaffen.


Ja de WiFi staat uit. Kan ik wel de home cinema box die onder tv hangt bekabeld aansluiten?

hoe check ik hoe de deco’s zijn ingesteld?


Wat is een home cinema box?

Dat kun je in de Deco app checken. Mocht overigens je Ziggo router in bridge modus zijn gezet (geen idee hoe je dat checkt - ik zit bij KPN), dan is router modus op je Deco's wel goed: je mag geen twee routers op een netwerk.