Ik heb probleem met het tot stand brengen van een netwerk met Sonos.
Ik probeer mijn Beam, Sub Mini en One SL boxen op het wifi netwerk aan te sluiten (Ziggo, Connectbox) met de Sonos app. Dat lukt dus meestal niet, soms lukt het om de Beam geïnstalleerd te krijgen, maar dan de andere speakers weer niet. Ik heb alle handelingen al tig keer uitgevoerd (harde reset, stekkers er alleen uithalen, stekker van Modem er even uit, enz), maar het lukt niet.
Dit gebeurt er:
• Het installeren tot en met de PIN lukt, en daarna wil de Beam verbinden met Ziggo1234567.
• Vervolgens komt het scherm “Laten we de Beam nu toevoegen aan je wifi: Ziggo1234567. Ik vul het juiste wachtwoord is.
• Daarna de melding: De netwerkinstellingen van je systeem worden bijgewerkt. Koppel niets los tijdens het bijwerken. Dit duurt 2-3 minuten.
En daar gaat het dus fout, dan houdt de installatie er mee op.
Een andere keer wordt gevraagd of ik mijn wifi wachtwoord wil invullen, dit doe ik en vervolgens staat er dat de box in verbinding wordt gebracht met het netwerk. Echter duurt dit vrij lang en krijg ik vervolgens de melding: uw Sonos is toegevoegd aan uw systeem, het is mogelijk dat deze niet zichtbaar is in uw systeem. In dat geval haal je de Sonos even van het stroom en start je hem opnieuw op om het installeren te voltooien.
Dat doe ik dan braaf, stekker eruit en erin, maar dan staat er in de app dat mijn systeem niet wordt gevonden.
Daarna krijg ik meldingen om bijvoorbeeld de stekker van de router er even uit te halen, of de stekker van de speaker. Heb ik allemaal gedaan, helpt helaas niets :(
Een week geleden had ik na een halve dag eindelijk in orde… maar een uur later waren alle verbindingen weer weg.
Update: maar eens opgezocht naar Beveiliging bij Ziggo. Die stond op WPA2. Nu op WPA/WPA2 gezet (volgens richtlijnen Sonos). Nu ging installatie goed.