Sinds vorige week heb ik een TP Link Deco X75 pack (3 stuks). Zonder problemen kon ik de Deco-router installeren en de andere twee units elders in het huis plaatsen. Als bron heb ik een KPN router (Experia V10).
Helaas werkte daarna mijn Sonos systeem niet meer. De app was totaal nutteloos geworden. Ik heb van alles geprobeerd om het te resetten. Na contact met Sonos bleek dat TP Link een eigen IP-adres had aangemaakt en dat de losse Sonos boxen elkaar hierdoor niet meer konden zien. Zij raadden mij aan om contact op te nemen met KPN; zij zouden in het modem de bridge-functie kunnen omzetten, zodat het Sonos systeem alle boxen weer zou herkennen. Volgens de medewerker van KPN heeft de Experia V10 geen bridge functie… Hij had er ook nog nooit van gehoord.
Weer terug bij af. Vervolgens heb ik het WIFI-netwerk van TP Link omgezet in een Acces Point, gezien het dan een WIFI-signaal doorzet. Dit hielp ook niet. Als laatste strohal heb ik het TP Link systeem uitgeschakeld en ontkoppeld. Ook hiermee kreeg ik de oude situatie niet in ere hersteld.
Wie kan mij aan een stappenplan helpen om Sonos weer op de rit te krijgen?