Vraag

Sonos Producten op 1 netwerk, maar veschillende modem/routers

  • 27 January 2023
  • 1 reactie
  • 67 Bekeken

Maak al jaren gebruik van Sonos, maar sinds kort ervaar ik wat problemen.

Setup:

  • Sonos One (Kantoor)
  • Playbar, Sub + 2 x Symfonisk (Woonkamer)
  • Sonos Roam

 

  • Sonos Controller op iMac.
  • Sonos App op iPhone.


Tot voor kort liep mijn netwerk via een Apple TimeCapsule. Is helaas ‘gestorven’ dus ben over gestapt op het netwerk van mijn provider (Glasvezel T-Mobile).
Vanuit mijn router van T-Mobile heb ik een Linksys Mesh Netwerk open staan.

Netwerknaam moet veranderen vanwege ‘sterven’ van de Time Capsule.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan:

Sonos Roam (STAAT OP WM:1) komt wel voor in de Sonos Controller op de iMac. Rest van de apparaten niet zichtbaar.
Sonos App op de iPhone laat alle andere apparaten (Playbar & One STAAN OP WM:1 en Sub + Symfonisch staan op WM: 2) zien, m.u.v. de Sonos Roam.

Contact gehad met Sonos helpdesk en die geven het volgende aan: 

“Omdat de Sonos One is aangesloten op dit netwerk Star Mars 1, gegenereerd door een product van deze Belkin International Inc.” (Linksys systeem)

“En de anderen zijn verbonden met hetzelfde netwerk, maar gegenereerd door deze: Zyxel Communications Corporation” (Modem T-Mobile)

Beiden hebben ze hetzelfde netwerknaam.
Alles al ‘gereset’ en weer opnieuw gekoppeld, maar blijft het probleem houden.
Echter zijn 2 apparaten nu gewijzigd (Roam op het Linksys Systeem en de One op het Zyxel systeem).

Ben al een paar uur bezig en kom er niet uit.

Wie kan mij verder helpen?

Of… kan de Sonos Controller op de iMac niet overweg met Sonos Apparaten die niet op het Sonos Netwerk zitten?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Twee netwerken is geen goed idee. Kun je niet de wifi van T-mobile niet uitzetten? Kijken hoe het dan gaat?

Vervolgens merk je op: “Netwerknaam moet veranderen vanwege ‘sterven’ van de Time Capsule.“ Je kunt een nieuw netwerk best de naam (en de wificode) van je oude netwerk geven - tenzij je dat om veiligheidsredenen niet wilt. Scheelt een hoop gedoe.