Beantwoord

Sonos one vallen steeds weg na een week of twee

  • 16 January 2023
  • 4 reacties
  • 124 Bekeken

Ik heb voor in mijn huiskamer een playbar sub en 2 x play 1 Werkt perfect . Sinds een paar jaar heb ik achter 2x sonos one staan werken in stereo . Maar vallen om de week of 2 weg staan ook niet meer in de app . Als ik de stroom eraf haal . Dan voegen ze zich weer toe zoals ze altijd gestaan hebben. Lichtjes op de sonos 1 zijn altijd gewoon wit . Ik heb een modem van ziggo maar alles verloopt via tp-link deco 4 . Zou de sonos via het draadloze signaal van het modem kunnen laten lopen maar dan doen mijn apps het niet meer want die zitten op de deco . Weet iemand een oplossing 

icon

Beste antwoord door Dari W 26 January 2023, 14:32

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 7

Heb je de router van Ziggo in bridgemodus en de Deco’s in router modus? Want dan gaat het inderdaad niet werken - je krijgt dan de wifi van Ziggo niet eens aan. Staat de router niet in bridge mode en de wifi van de Ziggo router nog aan, dan zijn beide in principe onderdeel van hetzelfde netwerk en zou je het toch kunnen proberen.

Sonos kan je ook helpen met evt. netwerkproblemen.

Ik heb de connect box van ziggo en daar heb ik sinds ik de Deco's heb het draadloos internet van af gezet . Mijn deco's staan op router modus . Als ik de connect box in bridge mode wil zetten kan ik dat niet zelf en moet ik dat  ziggo om vragen .Maar op de connect box zit bekabelt de media box op . Hoe moet dat dan als de connect box op bridge mode zet . 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hey @Michelkort 

Wat @106rallye is in principe correct maar ik zou het wel andersom doen. Ik zou de router lekker op deze manier laten staan maar de Deco mesh op access point mode zetten. Als de Deco op router modes staat heeft ieder mesh punt een DHCP server actief, wat betekend dat het zelf IP adressen uit kan delen aan apparaten die verbinden willen maken met het netwerk.

Sonos ziet ieder apparaat met een actieve DHCP server als een apart netwerk, ookal hoeft dat in werkelijkheid niet zo te zijn. Dit houdt dus in dat Wanneer Sonos en telefoon niet met exact hetzelfde punt verbinding maken deze elkaar niet kunnen zien. Als de Deco staat ingesteld op accesspoint mode wordt dit dus uitgezet en werkt Sonos prima op het netwerk.

Je kan deze instelling wijzigen in de deco app door te navigeren naar “meer” > “geavanceerd” > “bewerkingsmodus” > “access point mode”.

Wifi uitzetten op de router is dan niet nodig, om toch je vraag te beantwoorden dit kan alleen Ziggo doen.

Reputatie 7

Ik gebruik een Boost en kan dus geen praktijktips geven, maar mij bevallen de Deco’s prima als router met de Ziggo box op bridge mode. Na de hoofd-Deco heb ik een 16 poorts switch zitten waar zowel de andere Deco’s als de Ziggo Next Mini’s en mijn overige bedrade spullen zitten.

@Dari W Dat Deco’s soms niet werken met Sonos heb ik vaker gelezen. Dat dat zou komen omdat de Deco’s elk voor zich een DHCP-server bezitten komt mij vreemd voor. Volgens mij doet alleen de hoofd-Deco dat.

Reageer