Sonos koppelen aan QNAP NAS.

  • 29 January 2023
  • 8 reacties
  • 491 Bekeken

ik probeer qnap nas te koppelen aan sonos maar krijg melding ‘kan gedeelde map xxxx niet toevoegen aan muziekbibliotheek (900)’ iemand een idee? ik werk op een imac


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey @marcdeb ,

Welkom op de Sonos Community!

Errorcode 900 wil zeggen dat niet de juiste SMB instellingen op de NAS zijn ingesteld voor Sonos. Dit komt erg specifiek. Wat wij bij een QNAP NAS nodig hebben is een minimum SMB niveau van 1 en een maximum SMB niveau van 3. Dit kan je goed zetten door de volgende stappen te volgen:

  • Open de NAS en navigeer naar het control panel
  • Navigeer vervolgens naar “network and file services” en klik daar op “win/mac/NFS/WebDav”
  • Klik op “microsoft networking” en vervolgens op “advanced options”
  • Vink de optie "Enable WS-Discovery to help SMB Clients discover the NAS" aan en zet vervolgens de minimum SMB op SMB1 en de maximum SMB op SMB3
  • Klik op apply
  • Restart de Sonos app en probeer de NAS daarna nog een keer toe te voegen, het zou nu moeten werken.
     
Reputatie 7

@Dari W Het lijkt erop dat @marcdeb een Connect:amp heeft - mogelijk is zijn systeem dus S1. Verandert dat nog iets aan je antwoord? Want volgens mij moet dan de NAS op SMBv1 worden ingesteld, toch?

inderdaad S1. dank voor de antwoorden. als ik de stappen volg kom in in mijn nas bij dit beeld, dit ziet er anders uit dan jullie beschrijven (ik werk trouwens op Mac, maakt dat nog verschil?)

 

 

 

mijn NAS betreft trouwens TS-210

Reputatie 3
Badge +2

Hey @marcdeb ,

Erg vreemd. Het zou er uit moeten zien zoals in de onderstaande afbeelding. Wat je het beste kan doen op dit moment is toch eventjes telefonisch contact met ons opnemen.Het kan zijn dat er iets van beveiliging actief is die het voorkomt dat je deze instellingen niet kan aanpassen? Of wellicht dat QNAP het blokkeert sinds een latere update om dit te wijzigen, wanneer je inbelt kunnen wij even dieper kijken waar het exact misgaat en of wij dit samen op kunnen lossen. De onderstaande screenshot is van software versie QTS 5.0.1.

 

Is hier al een oplossing voor gevonden? 

Reputatie 7

Hey @marcdeb ,

Erg vreemd. (…) Wat je het beste kan doen op dit moment is toch eventjes telefonisch contact met ons opnemen.

helaas niet opgelost. 2 uur met qnap uiteindelijk van alles geprobeerd maar lukte hen niet de instellingen te veranderen. gedachte was dat het misschien wel met een windows computer zou kunnen maar die heb ik niet zomaar voorhanden