Skip to main content

Beste Sonos-gebruikers,

Onlangs heb ik een Sonos Arc toegevoegd aan mijn bestaande set met Sonos Sub (3th Gen) en 2 Sonos One’s.

Ik heb daarbij ook een Google Chromecast 4K in gebruik. In het begin leek het perfect te werken alleen liep beeld en geluid niet helemaal synchroom. Dit heb ik weten op te lossen met een bepaalde instelling. Sinds kort heb ik echter last van flickering. Wanneer ik TV wil kijken via de Chromecast en de Sonos Arc is ook aangesloten op de TV dan blijft het beeld flickeren.

Het lijkt door de tijd heen erger te zijn geworden. Eerst had ik er namelijk geen last van, op ten duur alleen in het begin wanneer ik de Chromecast aanzette en nu blijft dit al een tijdje voortdurend doorgaan, waardoor ik de keuze heb gemaakt om de Sonos Arc met de HDMI los te koppelen van de TV. Dan gebeurd dit namelijk niet.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan ligt? Ik kan iks vinden op Google wat een oplossing kan bieden! 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Gebeurt het ook als je de Chromecast niet hebt aangesloten?

Nee, er is geen flickering wanneer de Arc aangesloten is op de TV zonder Chromecast.

Het komt voor dat HDMI-apparaten op elkaar storen. Je zou de Chromecast eens in een andere HDMI-poort kunnen doen. Eens een andere Chromecast proberen?

Uiterste oplossing kan een HDMI-killer tussen Chromecast en TV zijn, maar dan mis je wel wat functies,

Staat de resolutie van de chromecast wel goed ingesteld? Veel te vinden op internet over dit probleem. Heeft verder niets met Sonos te maken.

De resolutie staat goed bij de Chromecast instellingen. Het maakt verder ook niet uit welke resolutie ik selecteer. De flickering blijft hetzelfde.