Skip to main content

Beste,

Ik wil naar het snelste internet overgaan bij telenet.

Streamen nogal veel film en merk dat mijn verouderde modem al die toestellen precies niet aankan ( sonos...internet voor pc en smart...verlichting philips hue en dan nog de printer... als we streamen duurt printen een eeuwigheid).

Ik heb een boost, en 5 sonos boxen (play1)

Boost aangesloten met netwerkkabel.

Heb ook een sonos connect amp. ( aangesloten aan stereo via de zone 2...wil hetzelfde geluid ook door mijn Bose zuilen en ook geluid van stereo installatie door de Sonon boxen) 

Als ik nu een nieuwe modem heb....heb daar paar vragen over.

1. Op 2.4ghz werkt de sonos…  maar ik ga ervan uit als ik verbonden ben met de 5ghz wifi ik mijn sonos niet zal kunnen bedienen op de 2 4ghz wifi band?

2. Moet ik dan telkens van wifi band switchen om dat toch te kunnen dan?

3. We spelen Spotify vaak af via de pc ...maar ik ga ervan uit dat dit verder zou moeten lukken Als we via de pc met 5ghz verbonden zijn en dan Spotify willen afspelen...omdat deze verbonden zit met een kabel naar de versterker... ( en zo het geluid via de de uitgang terug naar de connect gaat)....

Of is daar ergens toch een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Volgens mij maak je je te druk. Je Sonos devices zouden niet op je wifi moeten zitten, maar op Sonosnet omdat je een Boost gebruikt. Dan zou je geen last moeten hebben van het mogelijke verschil tussen 2,4Ghz en 5Ghz netwerken: het contact tussen telefoon en So os devices loopt via je router en dan de Boost.

Bij de eigenschappen van je Sonos apparaten kun je zien of ze inderdaad via de Boost lopen - er staat dan WM:0 bij.

En snel internet heb je echt niet nodig om te streamen. Ik gebruik zelf 75mbit internet en dat werkt uitstekend binnen een 2 persoons huishouden. Films streamen is prima, zo ook audio streamen bij Sonos.

Snel internet is handig voor downloaden of grotere huishoudens met veel verschillend internetverkeer.

Als ik film stream duurt het toch soms even voor die start.

Kan het zijn dat de modem gewoon verouderd is en al dat verkeer schakelen gewoon soms niet aankan?

De sonos producten lopen idd via de boost zoals ik zie ,(overal de wm:0 voor).

Soms als ik een speedtest doe van telenet haal ik de 25mbps niet... soms eens 50... en zelden 100…

Sid

Er kunnen vele oorzaken zijn waardoor het internet in huis niet lekker loopt. Deze oorzaken worden vaak niet verholpen door sneller internet te nemen. Mogelijk dat het vervangen van het modem/router de oplossing biedt, mogelijk dat het al opgelost wordt door deze op een andere plaats te zetten of een ander kanaal te gebruiken.

Andere kanalen heb ik al geprobeerd.

Verplaatsen kan niet... 

Alvast bedankt voor de reply op mijn vorige vragen  ook.

Test je via de wifi of bekabeld? Nieuw modem van Telenet kan best een eerste stap zijn…..

Test je via de wifi of bekabeld? Nieuw modem van Telenet kan best een eerste stap zijn…..

Ik test via de wifi.

Ik zal eerst mss de modem eens vervangen...

Je beschikt over een Sonos Boost die zijn eigen netwerk creëert het zgn SonosNet. Je hoeft je dus over een nieuw modem geen zorgen te maken. Neem je een nieuwer device, zoals een Era 300, dan werkt SonosNet niet, deze speaker maakt gebruikt van minimaal Wifi 5. Maar omdat je Boost is verbonden met de router is ook dit geen probleem. Suc6.