Beantwoord

Playbar in nieuw wifinetwerk.

  • 28 February 2023
  • 6 reacties
  • 105 Bekeken

ik kocht en installeerde TP-Link Deco XE75 Mesh Wifi 6E (3-pack) 
Alles verliep vlot en prima  maar met 1 sonos apparaat heb ik problemen 2/3 sonosapparaten   werken  nadien perfect: 

 de soundbar   “Playbar SERIE 94: 9F: 3E :62 CE: DD :9 verbonden via ethernetkabel  is niet meer zichtbaar in mijn sonos systeem maar speelde eerst  wel nog tv geluid . 

ik resette daarom naar fabrieksinstellingen en installeerde opnieuw en ik kreeg het signaal dat de playbar was toegevoegd 
Maar nu nog niet  zichtbaar in sonos  en bovendien nu geen geluid meer van mijn tv via de playbar!
ik ben radeloos , kan u mij helpen om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt
Vriendelijke groeten
Bart 


 

icon

Beste antwoord door 106rallye 1 March 2023, 09:12

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7

Of er is iets stuk, of je hebt de Playbar niet aan je systeem toegevoegd, maar als nieuw systeem uitgerold. Beide kan door Sonos worden geconstateerd. Ik zou ze even bellen.

dank

prima ondersteuning  genoten van support team;

naupdate naar s2 en ethernet  te vervangen door wifi op tp link , probleem opgelost . Ervoor was de playbar via de inkomende router rechtstreeks gekoppeld waardoor  hij op een ander netwerk stond met problemen, tot gevolg...  

Reputatie 7

De Deco’s als router ingesteld en de router van je provider ook?

van provider gaat 1 ethernet kabel  rechtstreeks naar living nodig voor tv- signaal van proximus, daar vroeger switch voor playbar waarmee dan sonos-netwerk met andere sonos-producten werd opgezet

door slechte wifi gaf dit soms  na  sonos 2   het wegvallen  van het  signaal 

Nu tp link gekocht en alle toestellen  op deze router aangesloten bedraad of via wifi.  Daar de playbar  met ethernet- kabel  verbonden was , herkende sonos app de playbar niet,  de playbar was  verbonden met  de provider router , een ander netwerk en dus  niet via wifinet-werk via tp link, nu playbar via WIFI probleemlos  in het sonos systeem  

 

Reputatie 7

Maar eigenlijk is dus het probleem dat je twee routers hebt. Als je Proximus-router niet in bridgemodus kunt zetten, zou je de Deco’s in ap-modus moeten zetten. Dan heb je één netwerk en doet het probleem zich niet voor. Maar als dit voor jou werkt zou ik het zo laten.

Reageer